Gå til innhold

Stereoanlegg(Golf 2)

Ranger emnet

Øivind Golf2

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til valg av stereoannlegg til min golf 2 1988 modell.

Har sett på cd-spillere og høytallere men er usikker på hva som er bra her.

Prisen bør ligge rundt 3000 kr,-, og skal ha cd-spiller. Trengs det noe spessielt? Er de man kan bytte med orginale på golf2 fra bil radiospesaialisten noe å satse på?

Forsterker, subwoofer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han lurer på er hvilke av de høytalerne under spesialtipassede som er best, og om de er noe å satse på... Og om det muligens går å oppgradere med en forsterker og sub ved en senere anledning.

Også trenger han råd med valg av cd spiller, og lurer på hva han trenger av kabler og muligens annet eksta utstyr.. For en samlet pris av rundt 3000 kr inkludert høytalere.

rett meg hvis jeg tar feil Øivind

PS: Han er åpen for forslag på andre pakker/opsett som ender på rundt 3000 inklusiv cd spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først satsa på en ok spiller til 3000, bare av dette vil nok høyttalerne våkne mer til liv. Spillern er jo den enheten som gir signaler direkte eller indirekte til høyttalerne og er ikke dette bra saker vil lyden aldri bli bra.

Shit in = shit out. Sjekk om du kan få noen billige 2004 demomodeller el.l eller lukt på denne og denne til å begynne med. Komponentsett kan han handle inn senere, det behøver ikke koste skjorta i disse modellskiftetider hvor gammelt må ut og nytt kommer inn ;)

Ellers så har jo Eltek rimelige og ok sett i Peerless Resolutuion serien. Der finner du også en kjekk firekanals forsterker som gir mye for pengene; BF0804 som kan drive en lettdreven sub (f. eks en Peerless Resoulution/Infinity Kappa Perfect) og et frontsett på en ok måte.

Skjønner godt om en hever øyenbryna og tenker "det er altfor mye, aldri om jeg vil bruke så mye" men det finnes ikke noe værre enn å handle inn noe en er misfornøyd med og sitte og gremme seg over dette dag ut og dag inn. Da er en straks igang med å "spare seg til fant" iom at det kun fører til fordyrende oppgraderinger og en mye høyere totalsum enn om en handler bra saker når en først er igang.

Det er nå min erfaring på det området.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ok nå har dette skjedd , han kjøpte en dele bil , og i den satt det en "pioneer deh 344" spiller, han har tenkt til å bruke denne, og bare kjøpe høytalere.

Spilleren har 4x22 watt ut og han vurderer å kjøpe

disse: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=605

og

disse: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=610

dissse passer vist å bytte ut orginal høytalerene med , men går det fint å spille på disse uten forsterker?

Hvis det blir helt umulig å spille med bare pioneeren ,er det noen som har forslag til en rimelig 4 kanals forsterker å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider