Mds Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 kan noen forklare meg hvorfor airbag ratt er så sinnsykt dyre, sjekka prisene på be4you, lå på rundt 6000 til 9000kr. dette er jo helt sinnsykt, så sinnsykt at jeg tror jeg prioriterer pengene før jeg prioriterer sikkerheten. Og er det virkelig nøvendig med airbag? Har airbag nå, og har veldig lyst på sports ratt, men med airbag blir uaktuelt, ettersom det koster så mye. Noen som vet om noen billigere kanskje? Prisene på be4you virker jo overprisa også? Alle nye biler leveres jo med airbag, men hvor mye større sjangs er det får å dø i en bil kræsj uten airbag? Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Airbag kan være direkte farlig i lavhastighets ulykker men i høyhastighets ulykker (som det er mest sansylig at DU blir utsatt for) så er det det som skiller mellom liv og død hadde jeg vert deg hadde jeg tatt med airbag uansett er det en Opel jeg ser i din avatar? er det det så vbille jeg vert mer beskymret over det faktumet at bilen din er direkte dødlig om du blir truffet fra siden :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Jeg kunne aldri i verden tenke meg å bytte til en bil uten airbag i hvertfall. Har kjørt ut ganske stygt med airbag og innbiller meg at det er nettopp på grunn av den at jeg kan skrive dette veldig meningsfulle innlegget til deg nå. ;) 9000,- var alikevel ganske dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 yepp, rattet mitt er jo ikke sååå stort alikavell, så er ikke så pes med å bytte ut, men jeg skikkelig lyst. anyway, hva trenger jeg får å skifte ut rattet? trenger jeg adapter? eller ratt nav? eller hva ? Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Du kan jo få polstret opp og trekt om det rattet du har nå. Kanskje ikke like kult, men et alternativt. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Kebab gud Airbag kan være direkte farlig i lavhastighets ulykker men i høyhastighets ulykker (som det er mest sansylig at DU blir utsatt for) så er det det som skiller mellom liv og død hadde jeg vert deg hadde jeg tatt med airbag uansett er det en Opel jeg ser i din avatar? er det det så vbille jeg vert mer beskymret over det faktumet at bilen din er direkte dødlig om du blir truffet fra siden :P Airbagger løser seg sjelden ut i lave hastigheter, jeg kolliderte i 50-60 uten at airbaggene slo ut. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 airbagger er dyrt selv om det er pakkene i orginal rattene.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Originally posted by Dr_S Airbagger løser seg sjelden ut i lave hastigheter, jeg kolliderte i 50-60 uten at airbaggene slo ut. sant det .. men hvsi de løses ut i de hastigheten så kan de skade en person stygt (hvor ofte skjer det .. 1 gang i året?) kjørte ut i 60-70kmt uten at de ble utløst selv .. (mest behaglige ulykken noengang :P) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Heller et kraftigt smell i trynet av airbagen enn og få smurt trynet utover rattet :) har 6 airbags i volvoen, men synes nesten at den viktigste er ikke den i rattet, men den som kommer ned fra taket langs hele kupesiden og hindrer at hodet slår i vinduet/døra/b-stolpen, det er mange som har dødd i relativt små ulyker ved at tinningen smeller i der.. men sånn er det jo igrunn med rattet g da, skal ikke så mye til hvis du smeller trynet i rattet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg