v240tic85 Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 bilen min napper når jeg gjir på! noen som har hatt dette problemet! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Du har noen ting som kan være feil : Slitte \ dårlige tennplugger Dårlig ledningsnett. Møkk i bensinfilteret som gjør at bensinen ikke kommer like lett til motoren. Noe info om bilen din hadde vært kjekt. Motor type etc.. Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Hei, Om det blir værre og den begynner å nappe selv når du har den i fri, er det nok lageret på mellomakselen din.. men, det er nok mest sannsynlig noe med bensintilførsel eller tenning. Sjekk (om du har følgende): Bensinfilter (er det fullt?) -> Bensintilførsel Fordelerlokk -> Sjekk inni etter sprekker eller sot på lederene Rotor -> Er den sotet/skadet på annen måte? Stift -> Er denne utslitt, eller har den feil åpning? Kondensator -> Bytt samtidig som stift (uten denne, får ikke coil laget spenning). Pluggkabler -> Er kablene i god stand og sitter de skikkelig fast? Plugger -> Riktig åpning? Ikke sotet? Dette var primært for forgassermotor. Har du fortsatt problemer på en forgassermotor, kan det være: vakuumlekkasje tett veivhusventilasjonsfilter ødelagt/feilstillt forgasser råtten membran til forgasser mao. lett å feilsøke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 det er en b230 med mekk. innsprøytning! bilen ble slik etter at ledningen til bensinpumpa brant opp i går! men den napper bare av og til! skal skifte plugger og ledninger i dag! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 vel, om ledningen brant opp så kan du ikke bare sette på en ny, da skal du helst prøve å finne ut hvorfor den brant opp og ta problemet ved roten :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by DaButcher Hei, Kondensator -> Bytt samtidig som stift (uten denne, får ikke coil laget spenning). Jo det klarer den. kondensatoren er der for å ta opp sveisegnisten som kommer når stiften åpner. Hadde det ikke vært kondensator der så hadde stiftene blitt sveiset sammen... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 har skiftet ledningen! men d var etter at den brandt opp den begynte og nappe! skiftet fordeler lokk i dag men ble ikke anderledes!går ganske bra på lavt turtall men når jeg skal gi på så rykker det! men dette er bare av og til! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Når ledninger brenner opp så er det av en eller annen grunn. trur bensin pumpa di er gåen. Gå over alle kabler i motorrommet, og se om det er noe mere som er skadet. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 grunnen til at det begynte og brenne var får at pluss og jord kom sammen! når den napper så høres det ut som at det er noen som skrur av tenninga! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by v240tic85 grunnen til at det begynte og brenne var får at pluss og jord kom sammen! når den napper så høres det ut som at det er noen som skrur av tenninga! kanskje du brennte pumpen når ledningen røk? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by Texascom Jo det klarer den. kondensatoren er der for å ta opp sveisegnisten som kommer når stiften åpner. Hadde det ikke vært kondensator der så hadde stiftene blitt sveiset sammen... :D Condenser Primary current produces a magnetic field around the coil windings. This does not occur instantly, because it takes time for the current and the magnetic field to reach maximum value. The time element is determined by the resistance of the coil winding or the length of time the distributor contacts are closed. The current does not reach the maximum because the contacts remain closed for such a short time, and more so at higher engine speeds. When the breaker points begin to open, the primary current will continue to flow. This condition in a winding is increased by means of the iron core. Without an ignition condenser, the induced voltage causing this flow of current would create an arc across the contact points and the magnetic energy would be consumed in this arc. As a result, the contact points would be burned and ignition would not occur. The "condenser" prevents the arc by making a place for the current to flow. As a result of condenser action, the magnetic field produced and continued by the current flow will quickly collapse. It is the rapid cutting out of magnetic field that induces high voltage in the secondary windings. So, if the condenser should go bad, the high voltage needed to jump the gap at the spark plugs will not be possible. This could cause a no-start condition or a driving problem. Jeg har hørt norske, litt enklere forklaringer: Uten kondensatoren, kan spenningen bli så høy at den går "tilbake" i coilen og ødelegger jorden, som da gjør at man ikke får spenning ut til pluggene. (spenningen blir mao. ødelagt av seg selv på en måte). Jeg har selv stoppet med kondensatorproblem.. ingen gnist, pluggene overlevde fint. jeg trodde først det var kondens i bensinen, pga bilen ahdde stått i ro i 3 uker, med lite bensin på tanken. Etter fylling av kondensfjerner, fylling av tank, pussing av plugger, sjekking av bensinfilter, sjekking av stift, etc. fant jeg ut at det måtte være kondensatoren. ny kondensator: vips! startet som fan! grunnen til jeg trodde det var kondens i bensinen, var at jeg nettop hadde kjørt til bensinstasjonen for å fylle. så startet jeg, kjørte til dekk-luft maskinen, stoppet motor.. men så startet den ikke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 En kompis av meg hadde en 740 med B23ET motor... Den nappet og småristet litt når han gav på... Han skiftet bensinpumpa og alt var i skjønneste orden... Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 det som er så rart er at den går helt fint i et par perioder men så bynner den og nappe! veldi irritabelt! læreren min mente det kunne være teningsmodulen da! får viss pumpa er gåen så skal det vell være hele tiden! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 nei, om pumpen er dårlig kan den fungere utmerket så i perioder kødde. sånn som min ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 blir det sånn skikkeli napping da og den skyter litt å sånt?? blir liksom av og på gass Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg