Fredrikvo Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 jeg har et problem med bilen min (Ford sierra 93 2.0 clx) etter at jeg har skiftet topplokket har bilen blitt tungstartet, må pumpe med gassen for å få start. dette tar ca to minutter når bilen er kald, men den starter helt fint når motoren er varm. lurer på om noen som har svaret ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Fredrikvo jeg har et problem med bilen min (Ford sierra 93 2.0 clx) etter at jeg har skiftet topplokket har bilen blitt tungstartet, må pumpe med gassen for å få start. dette tar ca to minutter når bilen er kald, men den starter helt fint når motoren er varm. lurer på om noen som har svaret ? Kanskje bilen ikke tålte å få en topp? :p Jeg sleit med det samme for en stund siden og da visst det seg at det var bare å justere opp tomgangen på bilen så ble den bra... Så prøv å justere tomgangen du...har du problemer så bare si ifra så kan jeg sikker komme å se på den, ser at du ikke bor så langt unna meg så....Bor selv på Heimdal ;) Mvh. Kim Henriksen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrikvo Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Har faktisk regulert opp tomgangen, men det virker som bilen ikke får nok bensin til å starte rett og slett. har også skifetet pakninger på dysene til innsprøytningskiva å for å se om det hadde noe virkning. Så hvis du har flere tips så gjærne kom me dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Kanskje bensinpumpa er litt sliten? Evt tett bensinfilter? Kan være at bensinpumpa ikke klarer å holde på trykket når motoren er stoppet slik at bensinen renner tilbake til tanken slik at det tar litt tid før motoren får bensin. (bensinpumpa er laget med en slags returventil så trykket holder seg etter at motoren er stanset) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainiac Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 automatchoke? kaldstartspjeldet kan være treigt.. Siter hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by Mainiac automatchoke? kaldstartspjeldet kan være treigt.. Dette er insprøytning.... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainiac Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 kjør diagnose på'n.. Siter hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by Excaliburz Kanskje bilen ikke tålte å få en topp? :p Jeg sleit med det samme for en stund siden og da visst det seg at det var bare å justere opp tomgangen på bilen så ble den bra... Så prøv å justere tomgangen du...har du problemer så bare si ifra så kan jeg sikker komme å se på den, ser at du ikke bor så langt unna meg så....Bor selv på Heimdal ;) Mvh. Kim Henriksen Tomgangen skal vel ikke være justerbar på DOHC? Jallaskruing? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg