Gå til innhold

Bilen humper iblant! Hva i huleste?

Ranger emnet

Pukkelen

Anbefalte innlegg

Har et stor problem... noen ganger, kanskje særlig når det er minusgrader, så begynne bilen PLUTSELIG å humpe... akkurat som om ikke motorn får bensin. Bilen kan stå og gå på tomgang et kvarter før jeg kjører, og jeg kan godt å kjørt fem mil før bilen plutselig begynner å hompe. Noen ganger stenger motorn seg av og det lyser i alle kontroll-lampene i bilen... Så starter jeg opp igjen og bilen humper videre til neste kvelning. Jeg kan trykke gassen i bunn og ingenting hender... et par sekunder og pluteselig gir motorn full effekt et par sekunder og hyler avgårde. ALLTID når mekanikere skal se på feilen, da går bilen som en pus og funker bare krutegodt. Hva i allverden kan det være?? Har sjekket motorn for å ta inn falsk luft, det gjør den ikke... Hører noe summing fra bensinpumpa, så det KAN jo være den... men det skulle da slå seg ut når det er mildvær også, men da går bilen stor sett greit... Jeg er åpen for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bensin pumpa. Mulig ikke bilen får nok bensin. På bilen min var det faktisk sånn at jeg ike kunne a under 10 liter bensin på bilen, for da klikka pumpa...

Originally posted by Pukkelen

Har et stor problem... noen ganger, kanskje særlig når det er minusgrader, så begynne bilen PLUTSELIG å humpe... akkurat som om ikke motorn får bensin. Bilen kan stå og gå på tomgang et kvarter før jeg kjører, og jeg kan godt å kjørt fem mil før bilen plutselig begynner å hompe. Noen ganger stenger motorn seg av og det lyser i alle kontroll-lampene i bilen... Så starter jeg opp igjen og bilen humper videre til neste kvelning. Jeg kan trykke gassen i bunn og ingenting hender... et par sekunder og pluteselig gir motorn full effekt et par sekunder og hyler avgårde. ALLTID når mekanikere skal se på feilen, da går bilen som en pus og funker bare krutegodt. Hva i allverden kan det være?? Har sjekket motorn for å ta inn falsk luft, det gjør den ikke... Hører noe summing fra bensinpumpa, så det KAN jo være den... men det skulle da slå seg ut når det er mildvær også, men da går bilen stor sett greit... Jeg er åpen for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler enn meg som har det problemet der ser jeg! Har også forsøkt kondensfjerner, uten at det hjalp. Bilen har vært sånn et par år nå, har aldri fått rota meg til å gjort no med det... :( Er ingen forskjell på om tanken er full eller ikke heller, tviler litt på at det er pumpa. Har skifta bensin- og luftfiler også forresten.

Det jeg gjør når bilen begynner å jukse er å ruse opp og ned fra 2-5000 rpm veldig fort mange noen ganger, så går den ordentlig i en halvtimes tid, før den begynner igjen... Merkelig sak.

Er forresten en 92mod 318 motor det er snakk om i mitt tilfelle.

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider