Gå til innhold

Div. spørsmål ang. turbo, lyder, osv.

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Lurer på følgende;

- Har montert boostcontroller på s2'en min, og skrudd opp trykket til 1.2 bar. Men når jeg nærmer meg 1.2 bar, blir det en slags "svisj-svisj" lyd, ca. en lignende lyd som propellene på et helikopter. :rolleyes:

Turbotrykket faller heller ikke når denne lyden kommer, så det fusker ikke. Er dette en slags tenningsbank?

- Hvis jeg er ute og kjører i sørpe, eller kjører nedi en liten dam eller noe, så begynner det å bråke i bakakslingen min, høres nesten ut som om jeg kjører med frieksos. Kjenner også at det rister noe helt jævlig i brekket. Kan det være drivakslingsmansjetten som er gåen, slik at det kommer vann/sørpe inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svisj svisj lyden kan være turboen som "plystrer" ?

den bakakslingen din ville jeg ha sjekket, er mulig det er no som ligger kilt fast, grus, salt, etc. kan være skadelig!

Lykke til :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

svisj svisj lyden kan være turboen som "plystrer" ?

den bakakslingen din ville jeg ha sjekket, er mulig det er no som ligger kilt fast, grus, salt, etc. kan være skadelig!

Lykke til :)

Mvh Erik

Takker for svar!

Er godt mulig det er turboen som plystrer ja. Kjører med uoriginal turbo nå, og når jeg kjørte med original turbo v/ 1.2 bar, så hørte jeg aldri denne lyden. Er temmelig paranoid på slike lyder.. :rolleyes:

Skal ihvertfall få sett nærmere på bakhjulet mitt, er litt rart at det begynner å bråke og riste når jeg kun kjører i sørpe, vanndam, o.l. Akkurat som om hjulbuen blir fylt opp med bløtsnø på et sekund, selv om det bare er vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en slik lyd og det er helt normalt, du har sikkert tatt slangen fra turbinhuset og slangen til acuator og satt på en slags "bløde ventil" ikke sant? Da denne slipper litt i friluft får å få mer turbotrykk vil du høre en slik lyd. (litt dårlig forklart, men er fyllesjuk:op )

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

du får montere på en wastegate da, hvis du ikke allerede har dette. en som physter ;)

mulig det er no drivknuter eller aksling som er sliten på bilen din. hatt den lenge?

Mvh Erik

Har vel hatt bilen ett år nå, men har ikke hatt lyden mer enn ca. 2 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Har også en slik lyd og det er helt normalt, du har sikkert tatt slangen fra turbinhuset og slangen til acuator og satt på en slags "bløde ventil" ikke sant? Da denne slipper litt i friluft får å få mer turbotrykk vil du høre en slik lyd. (litt dårlig forklart, men er fyllesjuk:op )

Har satt en t-ventil på slangen mellom actuator og turbo ja. Kan stemme dette, for jeg mener å tro at ventilen i justeringsboksen ikke er noe særlig, klarer ikke å opprettholde turbotrykket ved høyt turtall. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider