LeifPer Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 hei.... jeg prøvde å søke etter lignende tidligere men følte at jeg ikke fikk skikklig svar på det jeg leter etter. jeg har sett at det er mange som anbefaler mf2 som tilleggssprut. etter å ha lest litt på deres hjemmeside ( http://www.aquamist.co.uk/cp/mf2/mf2.html ) høres dette ganske greit ut. men er det vanninnsprøytning? er det noen der ute som bruker det selv som kan fortelle litt om det? hvordan en monterer og justerer det? hvor mange dyser i tillegg kan en bruke? dette skal vell gi nok bensin til at en kan bruke en kvasskam og? er det 272 grader som er anbefalt til turbo? jeg har planer om å kompsenke stemplene mine (er en m20b23 bmw motor) ved å dreie litt av de. er det noen her som vet hvor mye som skal dreies? håpet på å kunne få dreie såpass mye av de at kompen kommer rundt 8.5:1. er dette mulig? Turboen skal oljekjøles, hvor tar jeg tur - retur fra motoren? har hørt at på enkelte biler finnes det en ekstra oljenippel på oljepumpa, så har de bare sveist inn en nippel på bunnpanna? correct me if i'm wrong. anngående toppakninger har jeg hørt mye skryt og mange ulemper ved å bruke kobberpakning, hva er egentlig best? og ca pris på disse? Om dere har så legg gjerne inn bilder av hvor man borrer oljeretur i bunnpanna. mvh Trygve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 må vell være noen her som vet noe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passagt18 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passagt18 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by bilpower jeg er ikke helt sikkert nå men jeg trur det at de fleste dreier stempelet så det blir plant på toppen.. å da skal kompen ligge rundt 8.0-8.2... angående topp pakning så er jeg ikke hlet sikker men å o-ringe blokka er kanskje en lur ide hvis du skal kjøre litt trykk.. å en topp pakning med skjærekant. hvis jeg har skjønt riktig.. angående olje.. så er det i noen tilfeller det finnes plugger i bakant i blokka som er på oljekanalene til toppen... eller så er det jo mulig å koble på et T-stykke der oljetrykkmåleren står... du får rette på meg hvis noe er feil:P hehe takker for svar. fikk en hel del med nyttig informasjon her :D vet du hvor jeg kan skaffe topp pakning med skjærekant og evnt pris på dette? syns forslaget om å koble inn ett T-stykke var en veldig god ide. skal høre med en som evnt hjelper meg å bygge. har du bilder av bygge bilder der jeg kan se hvordan andre har gjort det? det hadde hjulpet meg masse! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passagt18 Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 egentlig så er kanskje det letteste å bestille seg en topppakning hos mekonomen. husker ikke navnet på det merke.. men det kan det jo hende de vet... mf2 er vel bare et tillegssprut som blir styrt av en map sensor som registrerer ladetrykket? ekke sikker jeg asså... tror ikke det er vanninsprut nei.. er vel bare bensin... har ikkenoen bilder om noen som har gjort det... men hvis du setter på et T-stykke å gjennom turbon å returen til bunnpanna.. å da er det korrekt som du sier.. borre et hull å sveise på en nippel!;) jeg vet hvertfall at den topp pakningen som mekonomen selger har folk vært fornøyd med til turbo bruk på bmw m20..:P lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 takker for svar! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 er det noen her som vet hvor på bunnpanna denne nippelen skal sveises? midt på eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passagt18 Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 jepp.. jeg mener de fleste sier det.. mellom tredje å fjerde sylinder trur jeg nok at jeg har hørt.. såd et skulle nok passe bra ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor H Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Hei! du kan ikke la olje returen til turboen gå i bunnpanna på bmw- motorer... da de står så tiltet over på siden at oljen ikke vill renne fritt, og du vil skjære turboen... må nesten borre returen inn i blokka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.