torslett Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Motoren er en 1.8 forgasser. Av og til fungerer den helt fint, men har tennings bank, Men som oftest har den høyt turtall (3-3500) og når jeg stopper etter tenner den. Det gjør den ikke når turtallet er normalt. Jeg har justert tenninga. Noen som har tips på hva som er galt ? og hva jeg kan gjør for å fikse det ? En kompis sa at de kunne være automat choken ? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 been there done that! hos meg var den vakuumstyring bak på gasseren (øverste av de 2 kontaktene på baksida) som fuska, da hoppa turtall opp i 3100rpm ... ettertente og smalt som faen når jeg stoppa! sjekk dette, om det går strøm i den! =) Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zack Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Originally posted by Dan Stamnes been there done that! hos meg var den vakuumstyring bak på gasseren (øverste av de 2 kontaktene på baksida) som fuska, da hoppa turtall opp i 3100rpm ... ettertente og smalt som faen når jeg stoppa! sjekk dette, om det går strøm i den! =) Dan Samma problemet hadde jeg også.. vakumstyringa.. Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leeny Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 eller vakumklokka på forgasseren som justerer tomgangen som er gåen.. det skjedde med meg Siter '92 Honda Civic LSi x '86 VW Golf 2 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 utrolig at vw turte og sende Pierburg 2E2 gassere sammen med bilene sine, de har skapt sykt masse problemer med de fleste! skjelden man slipper unna detta Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 takker for svar..:) får se om jeg får fiksa på det i kveld eller i morra.. håper det ordner seg. litt plagsomt å stoppe i sentrum å stå der på 3000 :rolleyes: hehe Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Hmm.. Jeg mener på jeg har funnet ut hvorfor motoren står på 3000 på tom gang. Det er den tingen på førersiden av forgasseren so skal pressetilbake gassveieren som ikke går dit den skal. når jeg presser ned denne går turtallet til normalt. Noen som vet noe om dette ? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 samme problemet her... automatchoken som henger seg opp av og til... sykt irriterende :| Har 5 stk. gassere liggende og ingen av dem fungerer slik dem skal... Er det en temp sensor eller noe som kødder? Fins det andre alternativer enn 2E2 gasseren man kan bruke? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 I dag fikk jeg fiksa på det :) Får bare håpe jeg ikke blir plaga med dette i ettertid. Tok bare bort hele vakumstyringa på choken. Å det fungerer bra til nå.. Bilen starta på første forsøk når den var kald og det var minus 2 grader :D Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Du har å ta et bilde eller to,altså hvor denne vakuumstyringa er kobla til,og hvordan du gjorde det. Den jævla pierburgen min lever sitt eget liv,og jeg må bare følge fløyta hans,ellers blir det liv,hehe.. Edit: BTW: Sjekka sikringsrekka mi i dag,og i plass 5 og 6 er det ikke sikringer,er dette normalt eller? Plass 5 tror jeg var en bensinpumpe,men husker ikke hva plass 6 var. Hvis noen gidder å sjekke om det er likt hos dem hadde jeg blitt glad. Jeg har en 87 Golf GL hvis det skulle ha noe betydning. Hvis dere mot formodning har sikringer i plass 5 og 6,så vil jeg også vite hvilke ampere det er på disse. Synes dette var merkverdig jeg. Hmm. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Ca som vist på bildet var der en rund ting. kanskje 5 cm diameter. Den er festa med 3 skruer i bak kant og det er 2 vakum slanger på den tror jeg. er ikke sikker på det.. dem bare kobla jeg sammen. ganske enkelt igrunn, men du må skru av de 3 skruene som holder forgasseren for å bikke den fram så du får tillgang på å skru de 3 skruene. Lykke til Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 litt vanskelig å se utifra det bildet der da men.... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagoil Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Hadde samme problemet selv....Da var det en av ledningene på kontakten som sitter øvest på gasseren som det var brudd i... Og en kompis av med måtte bytte vokstermostaten på gasseren...veit ikke hvor den sitter hen men motoren gikk riktig etter dette... Siter VW-fan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 hm... kanskje jeg skal prøve å bruke en av termostatene fra en av de 6 gasserne jeg har til overs da :P Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by VWGolfIIHFS Edit: BTW: Sjekka sikringsrekka mi i dag,og i plass 5 og 6 er det ikke sikringer,er dette normalt eller? Plass 5 tror jeg var en bensinpumpe,men husker ikke hva plass 6 var. Hvis noen gidder å sjekke om det er likt hos dem hadde jeg blitt glad. Jeg har en 87 Golf GL hvis det skulle ha noe betydning. Hvis dere mot formodning har sikringer i plass 5 og 6,så vil jeg også vite hvilke ampere det er på disse. Synes dette var merkverdig jeg. Hmm. Noen som gidder å sjekke sikringsrekka si en runde? Blir ikke klokere på dette. Sikringene som mangler har jo mangla ei god stund,men bilen oppfører seg greit den,utenom den Pierburgen da.. ;) Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.