Gå til innhold

Hvordan virker telefonmute på Blaupunkt? (Automatisk mute og politiradio via stereo)

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zettie

Kom over denne tråden nå mens jeg leste tidligere poster.. Kan peke deg ut en bedre måte hvis du ønsker bruke en hundrelapp eller to på dette prosjektet ditt :D

Kjøp en FM-modulator med TA-brytning (Traffic Announcement). Disse er mini-jack i ene enden og andre enden kobles mellom radioantennen og spilleren. Sett så radioen på Auto-TA (eller TA) og hver gang noe skjer på politiscanneren vil radioen slå over og du får lyden fra scanneren inn på stereo'n :)

Iom at aller fleste politiscannerene kutter strømmen fullstendig til minijacken når det ikke er aktivitet blir dette en meget bra løsning.

Hørtes jo veldig genialt ut det og da.

Men er dette lett å få tak i (hvor) og er det dyrt?

(Må den ha strømforyning?)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene muligheten er denne: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=395984010&n=1200267219&pn=1221435821

En annen, hvis du fremdeles vil bruke opprinnelige løsningen din er å sjekke om det finnes en RCA-extender for innlinje til BP'en din.. Type slik: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=969

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linkene!

Men står ikke noe om TA-varsling i FM-modulatoren. Finnes det FM-modulatorer som har det? Kan liksom ikke se bruksområdet.

Den andre dingsen har jeg forsåvidt fra før, men den må uansett kobles til riktige pinner - mobil inngangen...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den andre" dingsen er jo en iso-hunn i enden på vel? Hvis du ikke har den matchen iso-hannen på spilleren er den jo temmelig ubrukelig uten litt lodding eller annen mikkemus...

Jeg tror linken jeg pastet her var feil, for jeg fant den jeg bruker selv og skulle paste linken til den, men har nok bommet ganske grossalt siden den lå på en utenlandsk side og ikke mobilsentrum :)

Jeg kan sjekke hva den jeg bruker i bilen min heter, det kom dessverre ikke frem på den siden, men har man navnet er det jo mulig man finner noen i Norge som fører den.. Prisen var i allefall USD$36..

Kommer tilbake med ett svar iløpet av ettermiddagen..

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg endelig fått testet litt. Det er jord-signal som muter spilleren (som antatt), og det går fint å koble scannerens utgangsignal til spillerens telefon inngang. Så da gjenstår det å lage en dings som kobler til jord når det er audiosignal inn. Og evt. å lage en ny plugg for å koble signalene til spilleren.

Dette kan bli bra! :)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider