Mk2-16v Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Hvor mange HK kan man få ut av en Garret GT17 ?? (sitter i nye Saab 95) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 skal du bare ha den garretèn under panseret ? i såfall ikke mye.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Januar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Bare lurte fordi det er en som skal selge en slik turbo. Tenkte på mitt 16vT prosjekt, men hvis den gir dårlig med HK så kan jeg jo like gjerne bruke MB Sprinter turbo'n min da :rolleyes: Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Tja....når man chipper opp de bilene så er maks Hk 217, og det inkluderer bytte av dyser. Jeg vil anta at dette er maks. Jeg har forøvrig en turbo fra en 2000 mod 95 Aero om du skulle være interessert, den skal være god for 280Hk på Aero motoren. Send PM om du interessert. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Gringo Jeg har forøvrig en turbo fra en 2000 mod 95 Aero om du skulle være interessert, den skal være god for 280Hk på Aero motoren. Send PM om du interessert. Hva er prisen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Mk2-16v Bare lurte fordi det er en som skal selge en slik turbo. Tenkte på mitt 16vT prosjekt, men hvis den gir dårlig med HK så kan jeg jo like gjerne bruke MB Sprinter turbo'n min da :rolleyes: Det jeg tenkte på var det at det er mye mer en turboen som innvirker på hva du får av hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Henrik Hva er prisen ? Tja, aner ikke :D ? Hadde faktisk glemt at jeg hadde den. hva er noe sånt verdt da ? Den har forøvrig gått ca 36000 Km. Kom med bud da, så kan vi se om vi blir enige :) Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insolved Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Vis den samme turboen sitter på 99' 9-5 SE så skal den være god for minst 270 hk.. I allefall i følge Nordic Tuning. Fatter har en slik en. Oppskatta effekt er 270 hk, men jeg vet ikke jeg ;) Siter 1997 Volvo S70 2.0LT x - 1997 Volvo S70 2.0S --- 1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Insolved Vis den samme turboen sitter på 99' 9-5 SE så skal den være god for minst 270 hk.. I allefall i følge Nordic Tuning. Fatter har en slik en. Oppskatta effekt er 270 hk, men jeg vet ikke jeg ;) Minst 270 hk ? Det høres jo spinnvilt ut, har du sett snurra eller ? Den er ikke sååå stor at det gjør noe. Den turboen som jeg har ble jo byttet ut nettop fordi den ikke kunne levere mer enn 270/280 Hk, og denne er fra en 2.3L 250Hk 9-5 Aero 2000 Mod. Jeg ville da tro at turboen fra en modell UNDER Aero`n ikke kunne levere mer Hk. Når jeg tenker meg om så tror jeg Aero turboen som jeg har er en Mitsubishi TD-04 eller no..... eller kanskje jeg husker feil ? Det står nemlig ikke annet enn SAAB detaljer på selve turboen, men jeg er ganske sikker på at den er laget av Mitsu :) Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 stemme. rekker ungefær til 260 hk. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by G60Turbo stemme. rekker ungefær til ??? hk. er umilg å si hk , uten å vite alle verdier men da ska alt være opptimert har en sånn durbo... duger til 0,8 16v 230hk Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Originally posted by Gringo Tja, aner ikke :D ? Hadde faktisk glemt at jeg hadde den. hva er noe sånt verdt da ? Den har forøvrig gått ca 36000 Km. Kom med bud da, så kan vi se om vi blir enige :) Har du noe bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Jeg kan muligens få fikset det senere i dag. Rekker det ikke nå, men skal få tatt bilder så snart jeg kan. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2003 Originally posted by Gringo Jeg kan muligens få fikset det senere i dag. Rekker det ikke nå, men skal få tatt bilder så snart jeg kan. OK. Det står ikke på liv og død så bare ta den tiden du trenger ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insolved Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by Gringo Minst 270 hk ? Det høres jo spinnvilt ut, har du sett snurra eller ? Den er ikke sååå stor at det gjør noe. Den turboen som jeg har ble jo byttet ut nettop fordi den ikke kunne levere mer enn 270/280 Hk, og denne er fra en 2.3L 250Hk 9-5 Aero 2000 Mod. Jeg ville da tro at turboen fra en modell UNDER Aero`n ikke kunne levere mer Hk. Når jeg tenker meg om så tror jeg Aero turboen som jeg har er en Mitsubishi TD-04 eller no..... eller kanskje jeg husker feil ? Det står nemlig ikke annet enn SAAB detaljer på selve turboen, men jeg er ganske sikker på at den er laget av Mitsu :) Leste du allt jeg skrev? Ja jeg har sett snurra, og i følge Nordic Tuning leverer den nok til 270 hk. Dessuten tror jeg det er samme snurre på 2,3T motorene.. legg merke til at jeg skrev "Men jeg vet ikke jeg.. ;) " Siter 1997 Volvo S70 2.0LT x - 1997 Volvo S70 2.0S --- 1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg