Gå til innhold

Basslag

Ranger emnet

suoermann

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kan være flere ting som gjør dette :

Dårlig jording,

ikke nok ikke nok spenning fra batteriet, sliten dynamo som ressulterer i dette.

For kraftig forsterker som krever en god del effekt, setter du på en kondensator er du muligens kvitt dette problemet.

Kjører du med Loudnes på spilleren? eller bass boost på forsterkeren? slå av dette, da får du en mere korekt bass.

( ikke slå hvis jeg har sagt no feil )

Lykke til :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: for lite strøm. sjekk om du har spenningsfall bak, viss du har, sjekk kablene dine om de er hele og pene. viss du har tynne kabler, legg opp tykkere, viss du har tykke kabler, kobl på en kondensator.

2: ikke for stor forsterker, men FOR liten forsterker skaper også dette problemet. forsterkern klarer rett og slett ikke å drive elementet.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 1000W forsterker

2x12"sub 800W

20mm2 strømkabel? er det stort nok?

har en kondensator men veit ikke hvordan jeg skal få ladet den opp før jeg kobler den til, noen som har forslag?

kan nok få jorda den litt bedre, driveer å bygger anlegg så jeg har bare kobla det opp sann midlertidig.

Har hørt noe om å spille inn basserene, noen som vet hvor lenge?

Har ikke på loudnes men bass bosten er skrudd litt opp. (er ikke helt god på å stille forsterker heller) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suoermann

har 1000W forsterker

2x12"sub 800W

20mm2 strømkabel? er det stort nok?

har en kondensator men veit ikke hvordan jeg skal få ladet den opp før jeg kobler den til, noen som har forslag?

kan nok få jorda den litt bedre, driveer å bygger anlegg så jeg har bare kobla det opp sann midlertidig.

Har hørt noe om å spille inn basserene, noen som vet hvor lenge?

Har ikke på loudnes men bass bosten er skrudd litt opp. (er ikke helt god på å stille forsterker heller) :(

Du er den "heldige" innehaver av faseforskjell mellom høyttalerne framme i bilen din og subwooferne dine.

Dette kan du endre på ved å bygge et fulltonesett framme. Altså montere midbass i fremre del av bilen eller du kan gå ned til 8" eller 10" basser bak.

Har du en hovedenhet med digital tidskompensasjon så kan du endre fasen digitalt på bassene dine og således bli kvitt faseproblemet.'

Dette er IKKE et strøm-problem som mange andre her antyder.

Faseproblem er et meget utbredt problem som ikke alltid lar seg fikse pga plass til midbasser, at en ikke vil bytte subwoofere eller andre kosmetiske eller plasseringskrevende løsninger.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Pål her at dette sannsynligvis dreier seg om en fasefeil, men er uenig i at det å endre størrelse nødvendigvis vil gjøre noe forskjell.

Om du kunne fortelle litt mer om hvordan det er montert, kassetype, fronthøyttalere osv, så er det lettere å begrense alternativene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Du er den "heldige" innehaver av faseforskjell mellom høyttalerne framme i bilen din og subwooferne dine.

Dette kan du endre på ved å bygge et fulltonesett framme. Altså montere midbass i fremre del av bilen eller du kan gå ned til 8" eller 10" basser bak.

Har du en hovedenhet med digital tidskompensasjon så kan du endre fasen digitalt på bassene dine og således bli kvitt faseproblemet.'

Dette er IKKE et strøm-problem som mange andre her antyder.

Faseproblem er et meget utbredt problem som ikke alltid lar seg fikse pga plass til midbasser, at en ikke vil bytte subwoofere eller andre kosmetiske eller plasseringskrevende løsninger.

Lykke til!

Mvh

Pål

Det enkleste må vel være å endre fasen på forsterkeren?

Dersom han har den muligheten...

Ellers hadde tidskomp vært en mulighet.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Ehh... Joda... Hvis han da har mulighet til trinnløs justering av fasen på forsterkeren.

Ikke så mange som har den muligheten skal du vite.

Fullstendig klar over det, men muligheten er jo der ;)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ragua

Er du helt teit?!?!?!?! Sette du 2 suber mot hverandre vil de bli påvirket og slå HELT feil!

nei han er ikke helt teit. dette stemmer veldig bra, men du må fasevende en sub. har bygget er par kasser på denne måten og det funker fett. se bare på diverse båndpass kasser

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider