Gå til innhold

Lakk tips

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Det med 4 liter var nok litt tatt ut av lufta, har aldri hellakkert en Volvo, men det er en ganske stor bil. Dessuten var det jo her snakk om skifte av farge, og hva vet jeg om han hadde tenkt bare å lakkere den utvendig? Jeg tar også alltid "litt i" når det gjelder mengdeberegninger da det er utrolig kjedelig å trenge en ekstra halvliter midt i det siste strøket! ;)

En billakkerer klarer seg nok kanskje med drøyt to liter + herder + tynner i lakkboks med proffsprøyte, men de gutta legger veldig tynne strøk i forhold til en som ikke har lakkert så mye, og kanskje har en rimeligere sprøyte som ikke forstøver så fint/konsentrert.

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hellakka en bil med Biltema- spraybokser!!!

Den Golfen som 'RS2' rulla med på Våler ( :p ) lakka jeg med spraybokser for drøyt 4 år siden :)

Et par bæreposer holdt vel tror jeg :D

Med tanke på at en 400ml burk på Biltema koster 34,90 blir det ikke så voldsomt dyrt. Men det kommer sikkert til å gå med noen dusin...

Greiere og billigere å rulle på da tror jeg.

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellakkering med sprayboks! Imponerende utholdenhet! :D Sliten pekefinger? ;)

Bengalakk er en emaljelakk og gir en blank og fin overflate. Har hør at mange har fått fine resulater med dette. Problemet kan være tørketid (laaaang) og slitestyrke (ikke så bra som autolakk). Kan jo være et alternativ dersom man finner "sin" farve. Desverre følger ikke Bengalakk (Bengalakk er vel egentlig en maling/lakktype fra gamle Bjerkes malingsfabrikk i Oslo tror jeg) de standariserte RAL eller auto fargekodene etter hva jeg vet. Overgangsskjemaer finnes kanskje...

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V Racing

Hellakkering med sprayboks! Imponerende utholdenhet! :D Sliten pekefinger? ;)

Oh, hva tror du da?!?!!! :o Eeeeek!

Var for gjerrig til å kjøpe sånn fancy pistolgrep for enklere spraying. 19.90,- eller no på Biltema :D

Resultatet ble ikke så imponerende først, altfor mye appelsinhud. Men noen timer ("noen" <- LOL!) med lakkrens for å glatte ned og jevne ut lakken, gjorde underverker. Det ble stedvis faktisk rätt så bra! og brukbart totalresultat.

Hvis en pusser forsiktig med jättefint våtslipepapir først blir det mindre lakkrensing.

Men et par vintre under presenning tålte ikke lakken. Trolig grunnarbeidet.(?)

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider