Gå til innhold

Hva er orginalt i en 240 GLE?

Ranger emnet

Popoff_@leks

Anbefalte innlegg

Originally posted by popoff.@lek

Heisann! jeg bare lurer på noen småting når det gjelder 240 gle. Er det 116 hk som er orginalt på denne bilen? og hva kan man eventlult gjøre for å øke motoreffekten? det må ikke være altfor dyrt, eller for komplisert:op

Hei!

hvilken årsmodell er det?? er vanskelig å si hvilken motor det er uten å vite det...

øke motoreffekten... da er det vel bare et alternativ som gir skikkelig uttelling for pengene... kjøp deg turbomotor og hiv oppi... da får du skikkelig drag i den gamle volvo'n;)

skal du ha greit med effekt (160-200 hk) er det dyrt å trimme forgassermotor... turbomotor lønner seg i lengden...

Volvo 240, 1988, b230f (støvsuger), hvite blinkers,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, ikke kjøp deg en turbomotor.. kjøp deg en nyere innsprøytningsmotor (ikke mekanisk) med turbo. Jeg kjøpte en 97 modell B230FK som hadde stått i en 940 lavtrykksturbo. Den var ferdig ombygd for å passe i 240 (sto en uke i en 240 for å få godkjenne den med turbo/intercooler)

Den drar utrolig bra, er ganske hissig når jeg vil kjøre hardt. og den bruker 0.65 på mila på pen langkjøring. (fra 2moh. til 60moh (6.5mil). så over et fjell på 600moh (7% bakke). og ned igjen til 2moh. 4,5mil til. til sammen 12mil og 7,8 liter bensin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, viss du har råd så kjøp en 88 eller 89 eller nyere. de har galvanisert karosseri, noe som er en stoor fordel ;) av de nyere er flesteparten med innsprøytning. noe du raskt sparer mye penger på om du bruker bilen en del.

Jeg kjører min bil mellom 30 og 40 000km i året, og med den forrige motoren min som brukte oppunder 1.5l/mil ved pen kjøring hadde jeg snart gått konkurs. Så jeg kjøpte meg ny motor til 15000 (+++). Den bruker 0.65-0.75 på mila.. Regner med å spare inn dette innen året er omme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider