Peltz Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Bare for gøy, er det noen som kunne tatt seg tid å fortalt litt om de forskjellige konkurransene som er her i landet? Hvilke kriterier som ligger til grunn, hvilke klasser (Og da også hvilke utstyr og kriterier som gjelder), priser, hvordan det funker osv.. Gjerne lange, fine forklaringer ;) Har aldri satt mine bein i en slik konkurranse, og det hadde jo vært gøy å vært med en gang, kikket eller deltatt. Hvilke treff ala dette er det på sørlandet? Takker for alle forklaringer! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 sjekk http://www.emmaweb.no der står det meste som er å vite..:) terminliste er ikke klart ennå som jeg vet..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Blir ikke helt enig med meg selv her, jeg er jo nybegynner, så det holder! Betyr det at jeg ikke skal betale noen påmeldingsavgift for å delta? Har ett oppsett til under 25000 kr, så da regner jeg med Rookie 25000 kr er klassen jeg skal stille i, isåfall. Men hvilke utstyr er det som "teller"? Har jo ett temmelig moderat oppsett, er det installasjon, produkter, lydkvalitet osv som teller for poengsummen, eller er det å høyt det spiller, lydtrykk som betyr noe? Er jo da som sagt TOTAL grønn på dette, og om mitt oppsett vil være noe å stille med, det er jo så usikkert som det kan få blitt.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Fra 2005 er det gratis forste gangen du konkurerer i utfordrer/rookie og i amatør...:) det som regnes av komponenter er kun aktive komponenter (elementer,spiller, forsterker,dsp. etc) ikke kabler, batterier, passiver filtre etc..:) alle priser regnes utifra veil utsalgspriser. det er bare å bli med å prøve...:) stilles ingen krav til kunnskapsnivå, dett er er for å lære mer og ha det gøy..:) det som bedømmes er i korte trekk lydkvalitet og innstallasjonskvalitet og sikkerhet..:) for lydtrykk kommer det noe som heter ESPL står nok oinfo om det på emmaweb. eller se http://www.dbragracing.no for dbdrag..:) litt klokere..? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Hmm..mulig...Er bare første gangen du prøver at det er gratis, ikke første sesongen? (Ikke at det spiller noen rolle, uansett) Men, jeg er usikker på hvordan oppsettet mitt vil funke, og hvordan det vil være på en konkurranse. Men altså, 25 K, det er kun forsterker, suber, HT og kondensatorer? Får håpe det blir no treff her i sør da, så jeg får prøvt kassa..kjenner liksom ikke jeg gidder kjøre halve norge, for å finne ut at anlegget mitt suger.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 ikke kondensator den regnes ikke..:) bare første gangen ja. fordelen med å delta er jo å få en bedømming å noen tips om ting som kan endres for å få det bedre ikke nødvendigvis bytte ut masse utstyr..:) hvis du ikke har altfor dominerende bass å lyden kommer forfra, utstyret er skrudd fast så er mye på plass...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by autod ikke kondensator den regnes ikke..:) bare første gangen ja. fordelen med å delta er jo å få en bedømming å noen tips om ting som kan endres for å få det bedre ikke nødvendigvis bytte ut masse utstyr..:) hvis du ikke har altfor dominerende bass å lyden kommer forfra, utstyret er skrudd fast så er mye på plass...:) Tror i allefall det skal bli sånn som det, med lyden forfra, med moderat bass bakfra. Prøver i allefall å bygge ett SQ anlegg, så får vi jo håpe det blir det også.. Sinnsykt med regler det er på dette, kassen må ikke være mer enn sånn og sånn, ikke større batteri, kan jo bli gal av mindre.. Håper det dukker opp ett show eller to her sør, så kan jeg kanskje få testet kjærra..anlegget blir ikke bygget for konkurranser, men hadde jo vært gøy å prøve. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 de reglene du ser på er nok for dbdrag størrelse på kasse og batterier har ikke noe å si i emma konkuranser..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Finnest det Klasser hvor det ikke er noen regler? :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by MacSi Finnest det Klasser hvor det ikke er noen regler? :) det er nok regler i alle klasser. med i utfordrerklassene er det forenklet bedømming, ikke så omfattende som proff/ekspert..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 I utfordrer/rookie kan du sitte med lyd domeren om du spør og høre sammen med han og få tilbake meldinger om hva som kan for bedres i lyd bildet. Daft Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 dB-drag konkurranse kommer muligens til sørlandet igjen ja, er så sjeldent noen av de her, i fjor var det vel en konkurranse, og det er jo nesten litt snaut. Når det gjelder konkurranser arrangert av EMMA, så har jeg ikke hørt noe om konkurranser på sørlandet enda. Men det kommer vel, står vel også på siden til de om man vil sjekke, hehe.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Hvor er det slike konkurranser pleir å holde til? Er det i østlands området slikt skjer? Hadde vært morsomt å ta en titt en gang. Kanskje stille :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 er vel i hovedsak på østlandet det er liksom der det har vært mes aktivitet..:) men det var jo i stavanger, bodø, surnadal....:) vi får se hvordan det blir i år..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 men du kan høre med din lokale bilstereo utsalg om de vil ha en konkuranse. ta en titt på http://www.emmaweb.no/ og send en mail dit å få pris hvor det koster.. @zetec du kan jo ta ett dommer kurs i DB-drag racing og få den lokale sjappa til kjøpe en term-lab måler eller gjør det selv. så kan du holde egene DB-drag konkuranser selv i sørlandet området... ;) Daft Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg