antevalente Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Har nettopp skifta olje, men fortsatt lyser oljetrykkslampa. Men når trurtallet går over 2000 rpm så forsvinner lyset... Hva er galt??? Har en 84mod:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Bytta du filter også? Hvilken modell er det snakk om? Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Bytta filter ja. Er en 2,0LX combi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Tipper på sliten oljepumpe og dermed lavt oljetrykk. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Må den byttes ASAP eller har kan jeg kjøre et stykke før den må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Du må helst ikke kjøre med lavt oljetrykk... Dette kan føre til at motoren dør.. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Når det har gått så langt at oljelampa lyser slik du beskriver, og du har kjørt en stund med det, så vil jeg tørre å påstå at motoren allerede har tatt skade av det, i større eller mindre grad. Det er ikke noen ulyder i den? Hadde samme problemet på golfen jeg en hadde en gang i tida. Oljelampa begynte å lyse når motoren gikk på lavt turtall (typ. under 2000rpm). Fikk etterhvert somla meg til å skifte oljepumpa, men et par mnd. senere så begynte ulydene å komme, plukka av bunnpanna, og der lå det en pen haug med spon. Vil ikke skremme deg, men man må jo være realistisk. Lavt oljetrykk er IKKE bra for motoren. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Auch! Såpass ja, får vel prøve å bytta den fortest mulig. Er den vanskelig å bytte? Må hele motorn ut? Og er den dyr?? Har ikke så god rå akkurat...:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by antevalente Auch! Såpass ja, får vel prøve å bytta den fortest mulig. Er den vanskelig å bytte? Må hele motorn ut? Og er den dyr?? Har ikke så god rå akkurat...:/ Pris og vanskelighetsgrad varierer nok veldig mye med hvilken bil/motor du har. Jeg har for liten kjennskap til bilen din til å uttale meg. Men, på golfen min var det fryktelig lett å skifte pumpa, bare å skru av bunnpanna (rundt 10 skruer) og deretter var det bare å skru pumpa rett ut. På min nåværende bil derimot, er det en god del mer styr, må løfte opp motoren noen cm for å få av bunnpanna, og man må av med reg.reima, såvidt jeg husker. Men, hvordan det er på bilen din kan jeg som sagt ikke gi deg noe svar på.. Du får nesten høre med noen som har mer kjennskap til bilen din. edit: Pris også ja.. Til golfen kosta den i underkant av en tusenlapp,såvidt jeg husker. Til Nissan'en koster den i overkant av 3000. Regner med det ligger en plass mellom disse prisene, til din bil. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg