nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Ser ut som om alt funker så lenge jeg ikke bruker brekket, men hvis jeg bruker brekket er problemet tilbake... hva må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 ....og hvis problemet er der når du kun bruker brekket så ligger heller ikke problemet i klosser som sitter fast eller calipper. Da må du sjekke kabler og bremseband til håndbremsen. De øvre foringene i bærearmen er en svakhet på vectra og kan lett sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir. Smeller det da er de dårlige. Nye Calippere skaffer du bak uorginale for 465 + mva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 det smeller enda litt når jeg bare lar bilen stå i gir, men det virker som om problemene er blitt mindre nå... men vi får si etter i natt... ser ut som om det er verst om morgenen. Er ikke så inne på bremseklosser, men hva er calipperen? er det den som holder bremseklossen på plass? en annen ting: sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir. hva er det du mener her? skal jeg sette bilen i gir å kjøre frem og tilbake sakte, eller skal jeg gyng bilen fra side til side? sjønte ikke helt va du mente! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by pondus ....og hvis problemet er der når du kun bruker brekket så ligger heller ikke problemet i klosser som sitter fast eller calipper. Da må du sjekke kabler og bremseband til håndbremsen. De øvre foringene i bærearmen er en svakhet på vectra og kan lett sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir. Smeller det da er de dårlige. Nye Calippere skaffer du bak uorginale for 465 + mva håndbrekke går ikke på kalipteren på vectraen den har skiver med tromler til håndbrekket.. men trur nok også ta det er kabelen men kan være at det er fukt i tromelen som fryser fast skoene..:) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 mr.x: Er jo akkurat det jeg har skrevet hele tiden da.... Nils: Du skal gjøre det på akkurat samme måte som om du satt fast med bilen, hurtig bevegelse frem/tilbake ved hjelp av motoren og første gir. off topic: hvordan kopierer enn hva andre har skrevet inn i ny reply? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by pondus off topic: hvordan kopierer enn hva andre har skrevet inn i ny reply? du trykker på 'quote' knappen, og da siterer du det som er skrevet. Hvis det er bare litt av teksten som er relevant, så sletter du bare resten. Bare pass på at kodene blir stående. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by pondus mr.x: Nils: Du skal gjøre det på akkurat samme måte som om du satt fast med bilen, hurtig bevegelse frem/tilbake ved hjelp av motoren og første gir. skal prøve i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by nilsgeorg2002 skal prøve i morgen. Fant du ut hva som var galt med bremsene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Januar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 Originally posted by pondus Fant du ut hva som var galt med bremsene? hehe, helt sikkert derfor han ikke svarer.... Bremsene svikta!!! :op Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2003 har sluttet å parkere med brekket, så nå virker d som om alt funker, men d kan enda hende at problemet ikke er løst:rolleyes: Skal neste onsdag på verksted å bytte sensorter på bremsene forran, så skal jeg få dem t å sjekke brekket også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2003 UPS.... ser ikke ut som om alt funker, har enda samme problemene med at bakhjulene låser seg.. skulle kjøre hjem nå nettopp, men med kald motor(-10 ute nå) så klarte jeg ikke å få bilen bakover... virker som om bilen sitte totalt fast, så det var nesten at jeg spant bakover, men det virket heller som om jeg kom til å kvele motoren, så jeg valgte å bare stoppe motoren å spørre dere etter noen hint får hva som må gjøres? Har snakket med verkstedet, å de skal se på problemet neste onsdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg