Gå til innhold

prob. med bremser igjen!

Ranger emnet

nilsgeorg

Anbefalte innlegg

....og hvis problemet er der når du kun bruker brekket så

ligger heller ikke problemet i klosser som sitter fast eller calipper.

Da må du sjekke kabler og bremseband til håndbremsen.

De øvre foringene i bærearmen er en svakhet på vectra og kan lett sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir.

Smeller det da er de dårlige.

Nye Calippere skaffer du bak uorginale for 465 + mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det smeller enda litt når jeg bare lar bilen stå i gir, men det virker som om problemene er blitt mindre nå... men vi får si etter i natt... ser ut som om det er verst om morgenen.

Er ikke så inne på bremseklosser, men hva er calipperen? er det den som holder bremseklossen på plass?

en annen ting:

sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir.

hva er det du mener her? skal jeg sette bilen i gir å kjøre frem og tilbake sakte, eller skal jeg gyng bilen fra side til side? sjønte ikke helt va du mente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pondus

....og hvis problemet er der når du kun bruker brekket så

ligger heller ikke problemet i klosser som sitter fast eller calipper.

Da må du sjekke kabler og bremseband til håndbremsen.

De øvre foringene i bærearmen er en svakhet på vectra og kan lett sjekkes ved å sette på brekket og gynge bilen frem og tilbake hurtig på gir.

Smeller det da er de dårlige.

Nye Calippere skaffer du bak uorginale for 465 + mva

håndbrekke går ikke på kalipteren på vectraen den har skiver med tromler til håndbrekket..

men trur nok også ta det er kabelen men kan være at det er fukt i tromelen som fryser fast skoene..:)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS.... ser ikke ut som om alt funker, har enda samme problemene med at bakhjulene låser seg.. skulle kjøre hjem nå nettopp, men med kald motor(-10 ute nå) så klarte jeg ikke å få bilen bakover... virker som om bilen sitte totalt fast, så det var nesten at jeg spant bakover, men det virket heller som om jeg kom til å kvele motoren, så jeg valgte å bare stoppe motoren å spørre dere etter noen hint får hva som må gjøres?

Har snakket med verkstedet, å de skal se på problemet neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider