Gå til innhold

monster cable

Ranger emnet

oviz

Anbefalte innlegg

Originally posted by oviz

Hei!

Jeg skal ha 3stk phonokabler. Fra spiller til forsterker.

Balanserte, ubalanserte vet jeg ikke helt. Hva er best? Hva er forskjell?

MVh

Send en mail til Interconnect, eller ring dem, for å få opplysninger om dette.

http://www.interconnect.no

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke no godt bilde av tilkoblingene på den, men det ser ut for meg som om det er bare phono inganger der. de phono er jo ikke balanset. xlr feks er balanset. da er det en leder til -, en til + og en til jord. i phono er jord og minus samme leder, altså 2 ledere, pinnen i midten og ringen rundt.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Du har sikkert mere peiling på det enn meg, men siterer fra produktkatalog for audison Vrx;

"All VRx amplifiers are provided with ABS (Audison Balanced System) inputs and outputs. These special connectors, patended by Audison cable, accept balanced input signal, although they are also compitable with traditional, unbalanced RCA plugs."

Men siden spilleren min, pioneer deh-p8600mp, ikke har balansert utgangsignal (tror jeg da) trenger jeg en "BTX2 balanced line transmitter."

Skjønner?

MVH

Oviz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oviz

Hei!!

Du har sikkert mere peiling på det enn meg, men siterer fra produktkatalog for audison Vrx;

"All VRx amplifiers are provided with ABS (Audison Balanced System) inputs and outputs. These special connectors, patended by Audison cable, accept balanced input signal, although they are also compitable with traditional, unbalanced RCA plugs."

Men siden spilleren min, pioneer deh-p8600mp, ikke har balansert utgangsignal (tror jeg da) trenger jeg en "BTX2 balanced line transmitter."

Skjønner?

MVH

BTX2'en regner jeg med er en boks som du plasserer fremme med spilleren din. Denne kobler du valige ubalanserte RCA fra spilleren på.

Ut fra denne boksen kobler du de balanserte kablene som skal gå til forsterkeren.

Slik fungerer i hvert fall Zapco sitt Symbilink.

Edit: Det betyr da at du trenger BTX2 for å benytte balanserte kabler.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i en balansert kabel sendes alle signaler for seg selv, altså i hver sin leder. feks titt på en xlr lkontakt (sånne som er på mikrofoner feks) der har du en leder til jord, en til + og en til -. i en phono (sånner du bruker i bilen) så har du to ledere i kabelen, en til jord/- og en til +. ved å skille jord og - får du bedre signal som fører til bedre kvalitet på lyden. en xlr er da altså balansert, mens phono er ikke balansert. dette finner du også igjen i bilde kabler. en s-video kabel er bedre enn phono, fordi i s-video blir signalen for de forskjellige fargene sendt hver for seg, mens i phono blir alle sendt i en.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider