oviz Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Hvem fører monster cable i norge? Siter Oviz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 det er det mange som gjør. letteste er nok expert og leftdal butikkene. kommer jo litt an på hva du skal ha så klart. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oviz Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Hei! Jeg skal ha 3stk phonokabler. Fra spiller til forsterker. Balanserte, ubalanserte vet jeg ikke helt. Hva er best? Hva er forskjell? MVh Siter Oviz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 viss du skal ha vanlig phono så er de ikke balansert. viss du skal ha balanset så må du ha et helt annet system som du sikkert ikke har på hverken spillern din eller ampene dine. zymbilink til zapco er balansert, og det er vel de eneste som jeg kommer på i farta. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by oviz Hei! Jeg skal ha 3stk phonokabler. Fra spiller til forsterker. Balanserte, ubalanserte vet jeg ikke helt. Hva er best? Hva er forskjell? MVh Send en mail til Interconnect, eller ring dem, for å få opplysninger om dette. http://www.interconnect.no mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oviz Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Hei!! Jeg har audison VRx6.420ex. Med balanserte innganger. Kan velge om jeg kjører balansert signal inn eller ikke balansert inn.. MVH Siter Oviz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 fant ikke no godt bilde av tilkoblingene på den, men det ser ut for meg som om det er bare phono inganger der. de phono er jo ikke balanset. xlr feks er balanset. da er det en leder til -, en til + og en til jord. i phono er jord og minus samme leder, altså 2 ledere, pinnen i midten og ringen rundt. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oviz Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Hei!! Du har sikkert mere peiling på det enn meg, men siterer fra produktkatalog for audison Vrx; "All VRx amplifiers are provided with ABS (Audison Balanced System) inputs and outputs. These special connectors, patended by Audison cable, accept balanced input signal, although they are also compitable with traditional, unbalanced RCA plugs." Men siden spilleren min, pioneer deh-p8600mp, ikke har balansert utgangsignal (tror jeg da) trenger jeg en "BTX2 balanced line transmitter." Skjønner? MVH Siter Oviz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by oviz Hei!! Du har sikkert mere peiling på det enn meg, men siterer fra produktkatalog for audison Vrx; "All VRx amplifiers are provided with ABS (Audison Balanced System) inputs and outputs. These special connectors, patended by Audison cable, accept balanced input signal, although they are also compitable with traditional, unbalanced RCA plugs." Men siden spilleren min, pioneer deh-p8600mp, ikke har balansert utgangsignal (tror jeg da) trenger jeg en "BTX2 balanced line transmitter." Skjønner? MVH BTX2'en regner jeg med er en boks som du plasserer fremme med spilleren din. Denne kobler du valige ubalanserte RCA fra spilleren på. Ut fra denne boksen kobler du de balanserte kablene som skal gå til forsterkeren. Slik fungerer i hvert fall Zapco sitt Symbilink. Edit: Det betyr da at du trenger BTX2 for å benytte balanserte kabler. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 jepp da er det som symbilink. da kan du nok glemme å kjøpe monstercable for det er sikkert en egen kabel som audison har laget spesielt for denne boksen og som de har eneretten på å lage Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Dette høres litt ut som B&O. Kan ikke brukes med hverken eller. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Balansert, ubalansert.. Hva er forskjellen på dette? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 i en balansert kabel sendes alle signaler for seg selv, altså i hver sin leder. feks titt på en xlr lkontakt (sånne som er på mikrofoner feks) der har du en leder til jord, en til + og en til -. i en phono (sånner du bruker i bilen) så har du to ledere i kabelen, en til jord/- og en til +. ved å skille jord og - får du bedre signal som fører til bedre kvalitet på lyden. en xlr er da altså balansert, mens phono er ikke balansert. dette finner du også igjen i bilde kabler. en s-video kabel er bedre enn phono, fordi i s-video blir signalen for de forskjellige fargene sendt hver for seg, mens i phono blir alle sendt i en. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg