RiZLa Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by Mr. SQ Dem har alle vært i vurderingen. Slik jeg ser det så er Blaupunkt Bremen mer avansert enn alle disse, samt at den får fin omtale i utlandet (men nå er jo ikke akkurat omtale av andre det jeg går etter). Det er dog et par ting som må avklares vedrørende Blaupunkt før jeg eventuelt skulle gå for denne. Alpine ble forkastet grunnet en noe begrenset Eq funksjon. At det derimot er gode spillere er det ingen tvil om. mvh Glenn Hva er begrenset på den...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by RiZLa Hva er begrenset på den...? Den har bare 6 bånds EQ mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 6 bånds prametrisk eq,kjenner jeg alpine rett,kan ikke sammenlignes med en 6 bånds grafisk.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by cossie power 6 bånds prametrisk eq,kjenner jeg alpine rett,kan ikke sammenlignes med en 6 bånds grafisk.... Er klar over at det var snakk om parametrisk. Var litt kjapp til å svare, og glemte å skrive det. Syntes uansett fleksebiliteten er noe dårlig i forhold til Blaupunkten. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 skjønte egentlig at du var klar over det;) personlig så foretrekker jeg grafisk,men det er vel smak og behag..synes faktisk ikke at 8600 er så enkel å bruke,den gammle p99 var enklere,spilte bra gjorde den også! Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by cossie power skjønte egentlig at du var klar over det;) personlig så foretrekker jeg grafisk,men det er vel smak og behag..synes faktisk ikke at 8600 er så enkel å bruke,den gammle p99 var enklere,spilte bra gjorde den også! Fordelen med grafisk EQ er at den på mange måter er lettere å bruke. På en skikkelig paramterisk EQ er det svært lett å rote seg bort, særlig om man ikke har målinger å forholde seg til. Syntes ikke 8600'en var så vrien, men nå har jeg aldri vært borte i P99. Ville i utgangspunktet valgt helt andre spillere, desverre så har ingen av disse DSP, det betyr at jeg måtte bygget rent passivt, eller bygget en DSP. Det hadde både tatt tid, og blitt dyrt. Samtidig ville man fått en mindre optimal løsning ved å måtte kjøre en A/D konvertering før DSP'en så D/A konvertert igjen, ingen drømmeløsning. Får heller vente med ekstern prosessor til jeg skal bygge noe mer High-end. Da blir det noe helt spesielt sannsynligvis (om tiden strekker til) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Ja...................pluttselig var det ikke helt avgjort med forsterkerne heller. Celestra RA er nå kommet inn i bildet som en aktuell kandidat. hmm skal ikke være enkelt dette. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Spiller er nå valgt, valget falt på Pioneer DEH-P8600MP. Grunnen til valget var at den fremstod etter nøye vurdering som det beste kompromiss. Selv om Blaupunkt Bremen på mange måter har funksjoner jeg skulle likt å ha, ble begrensingen ved å kun ha 4 kanals TA for stor å bære. Skal man først benytte TA, bør man ha større friheter enn det Blaupunkten kan tilby. Det var dumt, men slik er det. Desverre for dere som satte pris på at vi skulle bygge et billig prosjekt, ser det ut som det blir andre forsterkere enn først planlagt. Vi kommer til å inngå et samarbeid med Celestra i Italia, og ønsker derfor å benytte deres RA serie i dette prosjektet. Det er ikke 100% avgjort enda om vi benytter disse, men 95% sikkert. Det vil fortsatt bli et forholdsvis prisgunstig prosjekt, men ikke fullt så gunstig som først antatt sansynligvis. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg