Mr. SQ Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Det har vært litt interesse for prosjektet som er under planlegging. Jeg tenkte derfor å lage en tråd om dette. for å si dette helt klart med en gang, dette blir ikke noe "ta'n helt ut" prosjekt. Bilen er en eldre W124 prosjektbil, som det skal gjøres visse kosmetiske endringer på, både utvendig og innvendig. Anlegget skal bygges av stort sett det billigste vi har i sortementet, men innstallasjonen skal være av ypperste kvalitet. Ting skal gjøres riktig, og ordentlig. Spiller Spiller er ikke 100% avgjort enda, men utvalget er begrenset ned til 3 kandidater som skal vurderes litt nærmere. Pioneer DEH-P8600MP Alpine CDA-9833R Blaupunkt Bremen MP-74 Pioneer'en er en ok spiller ut i fra erfaringer i en av våre demobiler. Den har endel muligheter, men savner noen viktige ting i forhold til Blaupunkt'en. Kontra Alpine'en stiller den forholdsvis likt slik jeg ser det. Pr i dag er interessen koblet opp mot Blaupunkt'en. Grunnen er enkelt å greit muligheten for oppkobling til pc for å gjøre målinger. Nå er ikke dette noen nødvendighet, da jeg har tilgang på måleutstyr, men en praktisk finesse for å kunne gjøre endringer i frekvenskurven. Erfaringsmessig har også Blaupunkt en meget høy byggekvalitet på sine toppmodeller. Forsterkeri Forsterkere blir Soundstream sine nye Little Wonder forsterkere. Hvilke, og hvor mange er ikke 100% avgjort enda Høyttalere Forran blir det å benytte et SS Edge EGC4 komponensett. Dette settet er på vei ut, men er ev en meget høy kvalitet, og derfor valgt benyttet. Midbasser vil bli 6,5" fra SS Xstream serien. Disse er så pass gode at jeg ville vurdert dem nesten uansett budsjett. Subber vil bli 2 stk SS SPL12. SPL12 blir i 2005 relanser etter endel års fravær. Ikke la dere lura av navnet, disse har evner i SQ avdelingen så det holder. Skikkelige "Old-School" basser. Sannsynligvis kommer vil til å benytte trykkammer eller Aperiodisk kammer, men det kan være vi kommer med noe helt nytt, dette vil dog avhenge av tiden vi vil ha til rådighet. Batterier Selvsagt fra Odyssey Kabling Alt av kabler og koblingsbokser blir fra KnuKonceptz. Demping Demping kommer i ulike typer fra Cascade Audio Dette kommer til å bli et svært morsomt prosjekt, da hovedvekten av komponenter ligger i budsjettklassen. Håpet er å få bilen klar til første EMMA konkurranse, men alt avhenger av tid, og resultat. Selv om vi benytter billige komponenter, vil det bli stilt svært strenge krav til ytelse. Funker det ikke, vil prosjektet bli kassert. Jeg kommer til å følge opp på forumet så for det skjer nye ting. Det vil også bli vist bilder fra installasjonsprosessen. Stay tuned mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 gleder meg til å se å høre denne bilen til sommeren..:) stå på..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by autod gleder meg til å se å høre denne bilen til sommeren..:) stå på..:) Det gjør jeg og, svært spendt på hva jeg klarer å få ut av produktene. Håper bare jeg har tid til å gjøre noe fancy med det kosmetiske også. Det er nemlig der jeg mangler erfaringen, slik at ting tar noe lenger tid for å få ønsker finish. Nå er jeg ikke helt borte når det gjelder håndverk, men har visse ønsker og planer jeg aldri har gjort før, så det blir spennede. Høre skal du selvsagt få lov til:D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by Peltz Har du noe info om denne nye forsterker serien som kommer? Er jo litt spennende å høre liksom... Er subben som du her prater om, er det etterfølgeren til "The Mule"?? Info om Little Wonder kan jeg desverre ikke gi før etter CES, nå er jo det til neste uke, så du må ikke vente så lenge. Kan bare si at det er svært lekre forsterkere til utrolige priser forbeholdt eksport, dem vil ikke bli tilgjengelig i USA, og dermed ikke i nettbutikker. Dette gjelder forøvrig flere av de mest interessante nyhetene i 2005. SPL ble vel solgt parallet med "The Mule" om jeg ikke husker feil. dem ble lansert første gang rundt midten av 90 tallet tror jeg, og er de mest selgende subbende i SS sin historie. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Peltz Hehe..får vente i spenning da! Blir jo litt spennende, to SS prosjekter på Sørlandet i løpet av våren..nå skal jo jeg i teorien ikke stille i no konkurranse av noe slag, men det kan jo være jeg dukker opp med noe.. Blir nok flere enn 2 skal du se.:D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Noen oppdateringer. Diskant/mid Etter mye om og men, er det bestem å ikke benytte de originale høyttalerplasseringene, men bygge en form for "kasse" oppå dashen. Dette for å få optimal vinkling. Vi ønsker å unnå så mye som mulig av direkte refleksjoner fra fra frontruten. Utfordringen ligger i å gjøre dette estetisk tiltalende. Spiller Vi sitter nå igjen med 2 alternativer når det kommer til spiller. Alpinen er strøket fra listen. Vi sitter da igjen med: Pioneer 8600 Blaupunkt Bremen Fortsatt er Blupunkten den mest interessante optimaliseringsmessig, da den har noen interessante funksjoner Pioneeren ikke har. Pioneeren kjenner jeg dog lyden på, noe som taler til dens fordel. Bassløsning Om vi får tid, er planen en svært spennende løsning på bassproblematikken. Dette vil dog kreve mye tid, og er derfor noe usikkert. Vi var inne på tanken å gjøre en noe spesiell kasseløsning, men grunnet plassbehov, har denne løsningen blitt kassert. Ideen var en noe spesiell hornløsning, som både visuelt og lydmessig hadde blitt spektakulært. Vel, følg med, nye ting vil dukke opp. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Peltz Å jasså?? Fortell.. Har så vidt kommet igang med mitt prosjekt. Mangler fordelingsblokk for å få inn første forsterkeren, men håper jo dette kommer på plass. Er i allefall kjempe fornøyd med Boston frontsettet jeg har fått på plass, MEN, jeg syntes diskanten var litt løen..veldig spiss og lite presis lyd, mens mellomtonen er klokkeklar. Noen gode ideer? Lykke til foressten!!! Btw: noe tidsaspekt på når du får ny forsyning med Powerplant? Vel, uten å si for mye akkurat nå, så ser det ut som jeg kanskje kan ha fått kloa i en Golf II prosjektbil. Mange hevder jo at det ikke er mulig å bygge skikkelig lyd i en Golf II. Jeg sier bare: "vi får jo se da :D :D ;) " Problematikken ligger mest i hvorvidt jeg eventuelt skal bygge en showbil, eller en High-end bil. Uansett blir det sinnsykt mye arbeid. Golf II er jo ikke akkurat en lekker bil originalt, så både interiørt og eksteriørt trengs det arbeid. Dette er dog ikke sikkert. Ny forsendelse med Power Plant kommer forhåpentlig inn i slutten av januar. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Har du noen bilder av bilen eller lignende? så du kommer til å gå for stealt look? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by ALJ_GSi Har du noen bilder av bilen eller lignende? så du kommer til å gå for stealt look? Om du tenker på W124'en så har jeg ikke tatt bilder foreløpig. Bilen er støgg som juling akkurat nå. Skal lakkes, samt muligens kjøre litt styling fra Wald, og et par fete hjul. Muligens noe fra Chip Foose. Det skal selvsagt også nytt interiør. Innvendig blir anlegget synlig, da vi må gjøre visse endringer for å få den vinklingen vi ønsker på komposettet. Hele poenget er å kombinere et show-utseende med en tilfredstillende lyd. Er jo ikke noe moro å gjemme alle produktene:D :D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Peltz En Corrado er jo en "Golf II"..bygger på samme plattform..men nå er Radoen en veldig tett bil å bygge i..en kompakt cupe.. Nå er jo Corrando en vesentlig penere bil enn Golf II. Blir prosjektet en realitet, blir bilen fort en 2 seter, det er sikkert. Resten er foreløpig svært usikkert. Men vi får ta dette prosjektet i en annen tråd om det blir en realitet, så får vi konsentrere oss om Merca her, som er en realitet. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 hmmm nå tror jeg at jeg skjønte hva slags bil det er du har:o er det mærece 230 eller no? Kult sånn skal vi bygge demobil i snart også, men nå er jo vi på Sound Pressure litt "anneledes" enn deg da, så vi kjører 3stk 10" Cerwin vega Stroker (den nye typen) og en Cerwin EXL1000D forsterker på hver. det kommer til å trøkke bra:D sånn som en Cerwin vega bil skal gjøre Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by ALJ_GSi hmmm nå tror jeg at jeg skjønte hva slags bil det er du har:o er det mærece 230 eller no? Kult sånn skal vi bygge demobil i snart også, men nå er jo vi på Sound Pressure litt "anneledes" enn deg da, så vi kjører 3stk 10" Cerwin vega Stroker (den nye typen) og en Cerwin EXL1000D forsterker på hver. det kommer til å trøkke bra:D sånn som en Cerwin vega bil skal gjøre He he, ja det er en 230E karosseribetegnelse W124. Det er derimot ikke min bil. Ja, vi har nok en noe ulik lydfilosofi tror jeg. Men Bygger man Cerwin Vega-bil så bygger man Cerwin Vega-bil, ikke noe poeng i å late som det er noe annet enn det det er. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by ALJ_GSi hmmm nå tror jeg at jeg skjønte hva slags bil det er du har:o er det mærece 230 eller no? Kult sånn skal vi bygge demobil i snart også, men nå er jo vi på Sound Pressure litt "anneledes" enn deg da, så vi kjører 3stk 10" Cerwin vega Stroker (den nye typen) og en Cerwin EXL1000D forsterker på hver. det kommer til å trøkke bra:D sånn som en Cerwin vega bil skal gjøre Når skal dere bygge noe med Stroker Pro da? Sorry for litt upassende post :D Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by BeemerZ1 Når skal dere bygge noe med Stroker Pro da? Sorry for litt upassende post :D Mvh Stian For å unngå at denne tråden blir lengre enn den må, hadde det vært greit at vi holder oss til prosjektet den omhandler. Ikke for å være vanskelig, men man kan lett miste en kontinuitet om man lar det skli ut for mye.:D ;) mvh Glenn "den vanskelige":D :D ;) Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 siden du skulle være vanskelig nå, har jeg rensket opp og fjernet "dritten" min. Lar denne ligge, så jeg holder meg oppdatert på prosjektet. Kan være jeg trenger litt lyttehjelp når vi nærmer oss sommeren med mitt prosjekt, hvis det er mulig. Kan trenge litt innspill fra de med erfaring. Lykke til. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg