frneset Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Driver med mitt første bilstereoprosjekt... Har ikkje tilgjengelig alt for mykje penger. Budsjettet mitt ligger på 1000 kroner pr sub ca. er interesert i å ha 2 stk.. helst 2x12" (eventuelt 2x10"). Er interesert i god lyd og samtidig noko med futt i... Har allerede kjøpt desse 6x9 og fronthøgtalerene: Pioneer TS-A6910 6x9 Pioneer TS-A1310 13 cm er svært fornøgd med desse høgtalerene...! Har undersøkt ein god del og lest mykje på forum. Har funnet 2 subber som alternativ: Sony XS-L121P5 Sonys nye "Pentagon" subwoofer - spesiell fasong og utseende. kan monteres i ekstremt små kabinett.. Subwoofer P5 har et femkantet membran og støvdeksel som er med å avstive membranet og gir derved lavere forvrengning og tåler større effekter. Maks. Power: 1200 Watt RMS: 350 W Følsomhet 89 dB/W/m Frekv. område: 18 - 2kHz Polypropylen membran med gummi oppheng pris: 890 pr stk eller usCARVOR dobbel 12" subwoofer-kasse - passer perfekt til de fleste biltyper! Ekstremt solid dobbel 12” SUBWOOFER-kasse, som passer perfekt i de fleste biler. Laget i 25 mm MDF-materiale. En av markedets mest solide sub-kasser som passer for både bil og hjemmebruk. 12" lukket basskasse med 2 stk 12" usCARVOR-basser. Kassen er optimalt konstruert med to separate kammer, bygget i 25 mm MDF-materiale for å få maksimalt bra lydkvalitet og lite av den ukontrollerte kasselyden (kontainerlyd) .Aqusto Q dempemateriale innvendig. Skrå rygg som passer mot seteryggen og fysiske mål gjør at kassen enkelt kan monteres inn i de fleste biler. Kraftige skruterminaler for hvert basselement montert i ryggen på kassen, gjør at impedansen kan tilpasses de fleste forsterkere. Dobbel 4 ohm , enkel 2 eller 8 ohm. Kan derfor også brukes til hjemmebruk for å gi ekstra bass, tilkoplet en vanlig stereoforsterker. Imp 4 ohm per bass. Tidsriktige forkrommede stålgitter beskytter elementene. Hvis du spør etter 25 mm MDF-kasser hos din lokale bilstereoforhandler, vil de neppe ha dette på lager , og hvis de har , vil du bli forskrekket over hvor mye den i så fall koster...- En av markedets mest solide basskasser - 25 mm MDF-kabinett (det mest brukte er 12-16 mm spon) - Solide skrumodell høyttalerterminaler - Kan kobles som dobbel 4 eller mono2 / 8Ohm - Intern dempevatt og kraftige kabler. - Lukket system, med to separate kammer. - Frekvensrespons 40-200 Hz - Maks effekt: 800W - RMS-effekt: 400W - Følsomhet (2.83V/1m): 94dB Mål (HxBxD) 365 mm x 690 mm x 240-330 mm Vekt 22,5kg (denne har fant jeg på ein netauksjon. Rekner med at jeg heile pakka går for 1500 kroner ca. Den er heilt ny men er fabrikklaga. Er derfor merket ikkje er noko spesielt kjendt også) Trenger litt hjelp til for å vite kven av desse som er best. Eg la sjølv litt merke til at kassen til usCARVOR virker veldig solid (25mm mdfplater). Vis eg kjøper dei 2 sony subene bruker eg ein kasse eg sjølv har laget med 12mm sponplater.... (langt ifra samme kvalitet som den uscarvor).... Nokon meiningar?? er takknemmelig for alle innspel.... På førehånd takk Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 kjenner desverre ingen av bassene, men bruk for all del ikke 12mm spon hvis du skal bygge kasse, det vil ikke gi et spesielt godt resultat:) du har pm:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 6X9 = IKKE GOD LYD Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Jeg hade uten tvil droppet begge de subbene! Med så trangt budsjett kommer du mye lengre ved å kjøpe en god 12" enn to dårlige. Får mange gode elementer til 2000,-. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frneset Skrevet Januar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Originally posted by autod kjenner desverre ingen av bassene, men bruk for all del ikke 12mm spon hvis du skal bygge kasse, det vil ikke gi et spesielt godt resultat:) du har pm:) oki... pm? kva betyr det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 du har fått en privat melding, se "inbox" på forsiden..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blend_2097 Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Hva har du av forsterkere?? Det har veldig mye å si ang hvilken subber du kan bruke. Har du liten forsterker, burde du gå for noe som ikke krever så alt for mye... Har 12"ere og 10" tils. trykk pm nederst på dette svaret, så sender du en PrivatMelding til meg(evt sms/ring 90075622). Så kan vi diskutere pris og tips ang bygging/konstruksjon. De selges latterlig billig i forhold til ny-pris. Og er brukt i alt fra ca 3uker til 4mnd. Siter Da var vi igang:) 2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=? Time will tell;) Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg