Gå til innhold

frontsett spm.

Ranger emnet


accord

Anbefalte innlegg

Var his en bilstereo foretning i dag. (Nor radio sandvika). Vi åpnet opp trekket på bildøren. Der satt det en 16,5 cm høytalere forran fra før av... Det er enveis høytalere, 10 år gamle og sprengte.. Skulle da kjøpe meg nye 16,5 cm forran, men da de passet ikkehelt.. de var litt for store ute på kanten og han mente at det var stress å sette det inn. Så han anbefalte meg heller noen 13 infinity eller magnat høytalere forran og han menta at det ikke var så stor forskjell på de 16 cm. At man nesten ikke merket forskjell. Så spm mitt er bør jeg satse på 16 eller er ikke 13 cm så ille det heller?

Audi A6 2.4 Quattro 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xpert

Eller kjøpe kickpaneler... og ha små høytaler i A-stolpe

 

Bilde fra min aerodeck:

 

 

EDIT: dette gjikk ikke prøver senere(edru)

 

hahaha ;) Jævli bra:) Er sikkert ikke mange som er kjørbar nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by accord

13 cm er et komposett og 16 cm er et komposett... Men hvor stor er forskjellen? Feks på infinity 13 cm komposet og 16 cm komposett..

Fra 13 til 16cm i samme serien er det som regel ikke så stor forskjell, 16cm settet vil nok spille noe høyere av den grunn at det flytter mer luft, men her snakker vi likevel om små høyttalere, så noe særlig forskjell vil du nok ikke høre..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by accord

Var his en bilstereo foretning i dag. (Nor radio sandvika). Vi åpnet opp trekket på bildøren. Der satt det en 16,5 cm høytalere forran fra før av... Det er enveis høytalere, 10 år gamle og sprengte.. Skulle da kjøpe meg nye 16,5 cm forran, men da de passet ikkehelt.. de var litt for store ute på kanten og han mente at det var stress å sette det inn. Så han anbefalte meg heller noen 13 infinity eller magnat høytalere forran og han menta at det ikke var så stor forskjell på de 16 cm. At man nesten ikke merket forskjell. Så spm mitt er bør jeg satse på 16 eller er ikke 13 cm så ille det heller?

 

Vil si det er noe feil, selv om mange 13cm spiller bra, så vil en 16cm fra samme serie spille bedre. (eller noe dypere og fastere)

 

det er jo derfor dem lager forskjelige størrelser på høyttalere.

 

Og kan umulig tenke meg det som stress, å justere hullet til den nye 16cm.

 

Det greier du sikkert med en fil (rundfil) for det er sikkert ikke mye det er snakk om.

 

Om du ikke vil gjøre dette selv, så kjøp fra annen butikk, som gidder å mont. for deg, vet at det er noen her, som jobber med slikt som sikkert mer en gjerne hjelper deg med dette.

 

Også jeg hadde hjelpa deg med dette, men du bor litt langt unna.

kjøp deg 16cm.

 

T...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickpanel er det stedet i bilen du hviler bena mot når du sitter i frasetene. det er "veggen" på bilen i feltet foran døren.

Der lager en et lite kabinett eller en plate som en fester med f.eks. PL 400 og setter elementet i denne platen. da får en vinklet elementene opp mot "ørene" og dette gir et bedre lydbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gunnar Hoines

Får ikke til legge inn bilde, men her her er en link:

kickpanel

 

Dette er vel strengt tatt en dørside..

 

 

Her har du kickpaneler

http://www.dickson.net/doc/images/kick-panel-no-grille.jpg

http://www.streetsound.se/page/gall_kick.html

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Christiansk

Jeg har også lyst på 6,5" frontsett. Problemet er at jeg må lage helt nye fester osv. Er 5,25" fra før av. Men disse passer dårlig til nyere elementer av samme str.

 

Uansett.

Jeg har en Ford Sierra 2.0L(ol) 1986. Er det noen som har bygd nye fester i denne bilen før?

 

Hva er det det kickpanel greiene?

 

Jeg har montert 6,5" i Sierra 87mod. og 91mod.

Ikke noe problem i det hele tatt., jeg mont, Boston pro 6,5. og Boston Rally 6,5.

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår