Gå til innhold

Sprengte Cadence 6x9" :'(

Ranger emnet

Mombasa

Anbefalte innlegg

Jeg vannt en auksjon på QXL fra http://www.norstyle.no på Cadence ZX691 tror jeg de heter... fjorårets modeller.... Betalte 700kr + frakt (nyvare m. garanti) veil. pris 1495 på http://www.iceaudio.no

Høytalerene var jeg urolig fornøyd med inntill 2 dager senere... det er 3 veis høytalere og mellomtonen smallt (spolen har brent seg eller noe) hørest ut som en har lagt et kronestykke oppi en 6x9 og spiller... Sånn skrape / kakke lyd fra mellomtonen.

Jeg kjører en 4 kanals Planet Audio forsterker på 4x100watt eller noe (gammel forsterker)

Jeg hørte ikke NOOOOE forvrengning i høytalerene i det øyeblikket skrapelyden kom & Forsterkeren klippte heller ikke.

Det jeg lurer på da er om det kunne ha vert feil / svakhet på høytaleren ? Er det forsterkeren som er for liten eller for stor ?

Gjelder garanti ?

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært ryddig ved montering av 6*9?

Kjører du med grillene montert eller uten griller?

Lett for at rusk og rask kan falle nedi membranet, derfra er det fritt fram til spolen. Skjedde med damen sine 6*9(ikke jeg som monterte).

Er det skjedd er det ikke garanti-sak. Er den sprengt er det heller ikke garantisak. Skyldes lyden feil på produktet som gjør at det ikke "opptrer" som det skal, er det garanti-sak.

Om du er heldig kan det være de er snille med deg og sender deg nye høytalere om du sender dine i retur. Kommer helt an på hvem/dagsform/humør du snakker med. Bare ikke lek verdens beste, da pleier man ikke å komme så langt :)

Lykke til :)

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du handlet hos et firma så skal det ha fulgt et angrefrist-skjema med varen.

Hvis dette ikke er blitt lagt ved er jeg ganske sikker på at du har 30 dager angrefrist, pengene tilbake!

Ta kontakt med norstyle og si at du ikke er helt fornøyd med handelen.

Hvis de har glemt angrefristskjemaet tror jeg de er nødt til å ta høyttalerne i retur.

Jeg er nesten 100% sikker på at dette stemmer men lov å ikke skyte meg hvis det ikke er rett!

Husk at det er ikke noe å "spare" på å handle hos noen som selger alt fra stereo til skyllemiddel og kniver i pene "gave-esker".

Gå til en faghandler og hør på, ta på og se på det du vil kjøpe. Da får du også (forhåpentlig vis) en god service OG du har en plass du kan henvende deg dersom varen du kjøper ikke skulle svare til forventningene.

Lykke til og Godt Nytt År!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Har du handlet hos et firma så skal det ha fulgt et angrefrist-skjema med varen.

Hvis dette ikke er blitt lagt ved er jeg ganske sikker på at du har 30 dager angrefrist, pengene tilbake!

Hvis de har glemt angrefristskjemaet tror jeg de er nødt til å ta høyttalerne i retur.

Jeg er nesten 100% sikker på at dette stemmer men lov å ikke skyte meg hvis det ikke er rett!

Husk at det er ikke noe å "spare" på å handle hos noen som selger alt fra stereo til skyllemiddel og kniver i pene "gave-esker".

Gå til en faghandler og hør på, ta på og se på det du vil kjøpe. Da får du også (forhåpentlig vis) en god service OG du har en plass du kan henvende deg dersom varen du kjøper ikke skulle svare til forventningene.

Lykke til og Godt Nytt År!

Mvh

Pål

Tusen hjertelig takk for svar, har sendt mail til dem nå å spurt hva dem vil gjøre... så nå er det opp til dem... ;)

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Ved postordrehandel (katalog, netthandel m.v.) skal selger sende angrerettsskjema sammen med varen eller ettersende det. Skjemaet opplyser om at kjøper har 30 dagers angrefrist. Dersom slikt skjema ikke blir levert har kjøper tre måneder angrefrist.

Angrefristen kan kun benyttes dersom kjøper ønsker å returnere en vare som er i samme stand som da den ble mottatt, og det vil si at også emballasjen må være hel og feilfri (derfor er det lite lurt å "røske" opp varer man får i posten).

Norstyle er derfor IKKE nødt til å ta høyttalerne i retur selv om de eventuelt har glemt å legge ved skjemaet.

Garantisaker og reklamasjonssaker har fint lite med angreretten å gjøre. Dette er to helt forskjellige områder.

Om man mottar en defekt vare er dette en garanti- eller reklamasjonssak. Som forbruker i Norge står man som regel svært sterkt ved klager på varer som ikke virker, men saken er litt annerledes dersom spolen i høyttaleren er brent. Brente spoler er vanligvis ikke grunn til å få byttet høyttalere eller heve kjøpet.

PS: Garanti og reklamasjon er IKKE det samme (f.eks. skrev media nylig at "nå har du 5 års garanti på mobiltelefonen" - det riktige er at nå er det 5 års lovfestet reklamasjonsrett, som ikke er det samme som garanti).

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider