Gå til innhold

Åpnet luftfilter


Fox

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg ett rimelig og åpent luftfilter til Focusen? Har sett at noen luftfilterpakker har et stort og et bitte liten luftfilter. Hvor skal det lille henn?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to fiter ett lite og ett stort så skal det lille som regel til ånding på toppen din... ;) Ramair filter er ikke dumt på Focus, jeg har montert det på en for en stund siden og han ble da fornøyd.... Ellers så får du vel Green, K&N, Pipercross og alt mulig annet av filter til den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg kjøpte et åpent filter på torshov til 250 kr til min, og det ser kult ut og fungerer veldig bra! Har med 70 mm åpning.. Bare skrudd av øverste delen av filterboksen, så bunnen står igjen, men filteret hviler seg så pent oppå der, så det ser bare bra ut!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Noen av dere her som har erfaring med at det kommer en pipelyd under oppgassing etter at dere skiftet til åpent luftfilter? Har lurt litt på om det kan være lyden fra innsprøytingen. Min bil er en 02 mod 1,6 l focus.

 

Etter at jeg skiftet til dette filteret fikk jeg tips om å tre over en bit av en strømpebukse eller lignende over luftingen til blokken for hvis det kom noe drit ut så du det med en gang å du forhindret at noe kom inn i motoren.

 

Hvertfall lurt å ha noe forran for dette går rett inn i hjertet av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg kjøpte K&N 57i induction kit fra ebay.co.uk.

Her er linken:

http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-INDUCTION-KIT-FORD-FOCUS-1-4-1-6-ZETEC-57-0303_W0QQitemZ120291206711QQcmdZViewItem?hash=item120291206711&_trkparms=72%3A984|39%3A1|66%3A2|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14.l1318

 

Betalte vel ca 650,- inkl frakt. Fulgte med steg for steg guide og bilder av hvordan du skulle gjøre det. kitet er for 1.4 og 1.6 liter. Med og uten luftmengdemåler. Gjorde dette på rundt en time. Å jeg er ikke noe mekaniker. I denne pakken er det kun 1 filter. Kobler "puste"-ledninga til en liten åpning på filteret. Lyden ble mye kulere ved gasspådrag :) dette kitet anbefales!

VW Polo 1,3 1986 RIP, Ford Focus 1,6 2001 RIP, Mazda 323 1,6 1990 Solgt

Ford Mondeo 2,0 TdCI 2005

Ford Focus 1,6 2001, Solgt

Ford Galaxy 2,0 TDCi 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår