JEPS Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Har et lite problem jeg skulle hatt hjelp til. har i stæsjavogna en M46. men etter at bilen sto i ro i et år eller to, sluttet OD`en å funke den kobler rettogslett ikke inn, det lyser i instrument-lampa. å jeg har målt at det kommer strøm inn til solenoiden/magnetventilen. så jeg skrudde av magnet-ventilen på en av kassene jeg har liggende, å tenkte å montere den, (dette var noe dritt da man tydeligvis skulle hatt spesialverktøy) vell, anyway, jeg trodde magnet ventilen skulle "dytte en arm som igjen giret manuelt" men jeg prøvde å sette strøm på den nye magnetventilen å det var ikke noen mekanisk bevegelse å se, noen som vet hvordan denne "bevegelsen" er? det jeg trodde var at lammelen i od`en satt fast (var låst sammen etter å ha stått så lenge) så magnet ventilen ikke klarte å koble den løs. så planen var å skru ut magnetventilen å bruke skrujern eller noe for å presse inn "det som jeg trodde magnet ventilen presset" men er det sånn det fungerer? bilen min er giret for akselerasjon, så da er det bortimot 3000.omd ved 80-90km/t å bilen min bruker mildsagt mer en nok bensin om jeg ikke skal flise rundt i 4 gir. (OMG for et rotete innlegg, men håpa dokker fatta ka æ mein) PS: har flere kasser liggende så jeg kan jo bytte, men er jo bedre å fixe!! PPS:nei, har ikke råd til M90 osv Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 har du husket å sette ut grøt til nissen? han kan finne på noe rampestreker vis du ikke gjør det.. mao. hakke peiling.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.