Gå til innhold
Bilforumet.no
A.M.T

Maserati biturbo?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei! Vel her var det mange folk ja :rolleyes:

 

Lurte litt på om denne her Maserati biturbo 425 er noe bil med potensiale??

 

Ser det ligger en på autodb.no til 75000,-

kjørt 118 000km eu-godkjent til januar 2006.

 

Hvilke feil er som regel å finne på disse gamle 80-talls modellene?

 

mvh Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei! Vel her var det mange folk ja :rolleyes:

 

Lurte litt på om denne her Maserati biturbo 425 er noe bil med potensiale??

 

Ser det ligger en på autodb.no til 75000,-

kjørt 118 000km eu-godkjent til januar 2006.

 

Hvilke feil er som regel å finne på disse gamle 80-talls modellene?

 

mvh Arne

Maserati Biturbo er en rå bil! Det som er det positive med disse er drivlinjen.Den er skuddsikker å av bra kvalitet, men det som trekker ned er karosseri og elektronikk.Man kan si at bilen ble levert som et slags "halv fabrikat" fra frabrikk.De ble nesten levert med med rust fra fabrikk!! Motoren er veldig bra og kan gå ganske langt.Har selv sett et par som har rundet 300.000km uten de største problemene.

Elektronikken er vel det som er det største Problemet.Du må aldri finne på å leke med el.setene eller el.vindune.Du risikerer at de gir seg mens du leker med de.Gå over alle jordinger å rens disse nøye siden der ligger veldig ofte feilen.Deler er også ikke direkte billige, men rimlig greie å få tak i(amerikanske maserati klubben).

Men som sagt motoren er rå og det kan tynes ganske mye ut av disse.Går en bil her i norge med digital innsprut og mildt modifisert som yter rundt 330hk.

Så potensiale er det så absolutt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biturboen finnes både med 4bolt(eldre modeller) og 5-bolt(største motorutgavene og nyere modeller. 4bolt har boltsirkel 4-98 og innpresset tror jeg var 22mm. Er sværet nær å kjøpe en 425-87mod. Ettermontering av intercooler,(425 hadde ikke dette før de kom med innsprøyning(ca1988/89))øker effekten fra 200hk/320nm til ca250hk og 370nm. Anbefalt(av maserati) motorolje er bla. agip racing 10w-60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Biturboen finnes både med 4bolt(eldre modeller) og 5-bolt(største motorutgavene og nyere modeller. 4bolt har boltsirkel 4-98 og innpresset tror jeg var 22mm. Er sværet nær å kjøpe en 425-87mod. Ettermontering av intercooler,(425 hadde ikke dette før de kom med innsprøyning(ca1988/89))øker effekten fra 200hk/320nm til ca250hk og 370nm. Anbefalt(av maserati) motorolje er bla. agip racing 10w-60.

 

Litt morsomt at det tar flere år mellom hver post på denne tråden :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.