Gå til innhold

Er dette overhode muligt? :)

Ranger emnet

Aneich

Anbefalte innlegg

hei, har en jvc cd/mp3 spelar i bilen som jeg har egen aux-in gang på.. så kom jeg på å tenkte på om det hadde vore overhode muligt å få koblet en vanligt dvd cd rom( vanlig data rom) til spelaren og starta musikken gjennom aux ingangen på spilleren.. ?

etter du har gjort at spilleren får den strømen den skal ha osv.. er vel 5v, du må få kobla det til på en måtte?

mvh

cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må den vanlige DVD-Romen til PC'n din, hvis du ikke skal koble den via en datamaskin, så har du en egen analog plugg. Den kan du hente ut lyd fra, pass på å ha kort ledningsstrekk - det er veldig lav spenning som lett vil kunne forstøyes.

Men du møter mange problemer:

- Mange PC komponenter tåler ikke 5,2V når de skal ha 5V...

- Den er absolutt ikke støt-dempet, og dvd-en vil flagre alle veier der inne

- og sikker flere..

Kjøp en billig bil DVD-spiller heller. Det finnes mye billig ute på markedet nå!

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by restyle

Må den vanlige DVD-Romen til PC'n din, hvis du ikke skal koble den via en datamaskin, så har du en egen analog plugg. Den kan du hente ut lyd fra, pass på å ha kort ledningsstrekk - det er veldig lav spenning som lett vil kunne forstøyes.

Men du møter mange problemer:

- Mange PC komponenter tåler ikke 5,2V når de skal ha 5V...

- Den er absolutt ikke støt-dempet, og dvd-en vil flagre alle veier der inne

- og sikker flere..

Kjøp en billig bil DVD-spiller heller. Det finnes mye billig ute på markedet nå!

har en dvd spelar i dataen, som jeg mesten ikke bruker, så jeg tenkte å ta ut dvd spilleren og koble den til anlegge i bilen... cd spilleren er toppmodelen til jvc, så jeg har ikke lyst å kjøpe ny liksom.. var vel 2mnd si jeg kjøpte spilleren.

At dvd spilleren liger laus blir ikke problem.. den fester jeg i hanske rommet eller en aen plass nerme cd spilleren..

Det at jeg vil ha dvd spilleren koblet til er litt for at jeg får så mange mer sanger på en cd.. :D

men vet dere om musikken vil starte av seg selv eller om du klarer å styre det gjennom cd spilleren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil uansett komme mye lenger med en billig f.eks. Pyle DVD-spiller, i tillegg til JVC'en din. Men på en del DVD-rom'er så er det analog utgang, som du kan bruke uten å ha noe pc koblet til - tror jeg. (Er i alle fall det på min)

Men som sagt, så vil du møte på sååå mange problemer at det nok vil lønne seg med en DVD-spiller... Hvordan du skal få styrt DVD-rom'en din er også vanskelig, noen har play/forward/backward knapp, og da vil det fungere hvis du spiller audio-cd eller dvd-audio. Men bortsett fra det så tror jeg nok du må koble på en pc...

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider