Gå til innhold

Best lyd i landet

Ranger emnet

Chasin

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja si det du,,, blir vel sikkert litt smak og behag. jeg synes min egen spiller skikkelig bra, med tommy tiger`n sin på en bra nr to og thomas kristiansen og jonny b er vel de bilene jeg har hørt som funker bra..:) vel akkurat nå spiller ikke bilen min så bra, for den står i en kald garasje, å når den stereoen er kald, så låter det skikkelig kaldt å!!!!:) sommerstereo..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jon Harald

Hvem har den bilen med best lyd i landet i øyeblikket? Installasjon ikke så vesentlig....

Tror dette kan bli en lang tråd... :rolleyes:

Tror ikke det blir så lang tråd jeg. De fleste konkurransebilene ligger sannsynligvis i deler, slik at det er nok vanskelig å avgjøre. På den andre siden er dette med hva som er "best" svært subjektivt.

Slik jeg ser det, er det mange biler som spillet tøft og ok , men svært få som spiller virkelig bra. Nå er jeg nådesløst kritisk når jeg lytter til musikk, enten det er hjemme eller i bil, og kan nok virke urettferdig. Poenget mitt er uansett ikke å snakke nedsettende, heller være litt mer nøktern.

Grunnen til dette er selvsagt basert på flere ting. Lyd i bil er vanskelig, utvilsomt. Man skal tross alt bygge lyd inni et lite rom, samtidig er ikke akkurat dette lille rommet bygget for å være akustisk ideelt.

Desverre er det alt for mye dårlig utstyr ute i bilstereoverdenen. Grunnen til dette er enkelt å greit at bilstereokunder generelt kjøper markedsføring. Dere er generelt alt for lite kritiske til utstyret som kjøpes.

Desverre er det også slik at mange tror at en liten boks med en DSP kan redde dem. Joda en DSP kan gjøre mye rart, både positivt og negativt. Desverre er ikke de beste DSP'er tilgjengelig til bil foreløpig. Dette er trist da det er her vi trenger dem. Det jobbes dog med saken.

Seriøs lyd i bil er vanskelig, det er overhodet ingen skam å mislykkes, eller ikke komme helt i mål.

Litt OT dette her, men tråden oppfordrer litt til det (hvertfall syntes jeg det:D :D ;) )

Har forstått at det jobbes med endel seriøse biler rundt om i landet opp mot 2005 (ikke bare med utstyr fra oss), og ser frem til å få en lytt på spesielt et par av dem.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ikke har en mercedes mc.laren 1,så er vel dsp en nødvendighet er jeg redd....sq: dagens dsp er jo ikke helt bak mål da,blir lenge til det blir noe bedre enn ODR å F1 dsp å få kjøpt tror jeg.

må nevne en toyota fra stange,den låter jo ikke aller verst,så er det jo en volvo kontainer fra tynset som funker....

beste lyd for pengene,var vel i en mb 2,3 16v i fra rindal synes jeg,hva kostet det jon harald? 20 lapper?

ellers så er det vel en orange bmw som topper pr.dags dato...;)

du får sette inn kupe varmer anders...:D

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cossie power

vist du ikke har en mercedes mc.laren 1,så er vel dsp en nødvendighet er jeg redd....sq: dagens dsp er jo ikke helt bak mål da,blir lenge til det blir noe bedre enn ODR å F1 dsp å få kjøpt tror jeg.

må nevne en toyota fra stange,den låter jo ikke aller verst,så er det jo en volvo kontainer fra tynset som funker....

beste lyd for pengene,var vel i en mb 2,3 16v i fra rindal synes jeg,hva kostet det jon harald? 20 lapper?

Du har ikke litt mer info om den MB'n fra Rindal da (bilder osv)?

Mye lyd for pengene er noe jeg absolutt er på utkikk etter!! :D

Christian Rogstad - høvdingen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cossie power

Mb 190 ja det er vel noe av det mest imponerende jeg har hørt for 20 lapper..:) bra spiller har alt å si..:)

8600 enkelt å greit...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jon Harald

Takk takk! :rolleyes:

Men kupevarmer i den BMW`n blir det nok neppe, tenk deg alt arbeidet med å slipe ned å lakkere/trekke i skinn/kromme DEFA vifta..... :D

Du vil ikke fortelle mer om hva du har i bilen din du da? Fortelle litt om hele oppsettet siden det er såpass billig og bra :rolleyes:

Er selv ute etter lydkvalitet for en fin sum med cash, og ser derfor etter mulige løsninger :D

Christian Rogstad - høvdingen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ro0oG

Du vil ikke fortelle mer om hva du har i bilen din du da? Fortelle litt om hele oppsettet siden det er såpass billig og bra :rolleyes:

Er selv ute etter lydkvalitet for en fin sum med cash, og ser derfor etter mulige løsninger :D

Blir nok ingen kupevarmer i bilen min nei..:) bruker bare stereoen jeg..:)

send meg en mail du så skal jeg sette opp et tilsvarende system til deg som spiller bra til den prisen...:)

anders@caan.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene som jeg er mest imponert over lydmessig i forhold i innsats i kroner og installasjon er vel bilen til Jon Harald og riskokeren til Tore Jønsberg.

Men til neste år....... ;)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

De bilene som jeg er mest imponert over lydmessig i forhold i innsats i kroner og installasjon er vel bilen til Jon Harald og riskokeren til Tore Jønsberg.

Men til neste år....... ;)

Bilen til Tore Jønsberg var jeg så heldig å fikk en lengre lytte seanse på under finalen, og må si at der vare det svært mye som var gjort riktig. ikke minst var det helt tydelig at hans lydideale lå svært nære mitt. Det eneste ankepunktet jeg hadde, var selve tonaliteten i diskant og mellomtone. Noe jeg også fortalte til Hr. Jønsberg. For meg så hørtes det ut som en form for utfasing i nedre mellomtone.

Diskanten manglet noe oppløsning, men for all del, et fantastisk resultat basert på forholdsvis rimelige produkter.

Det hører dog med til historien at etter jeg gav mitt syn, ble det gjort noen endringer på justeringene, og dette ble utbedret på lørdagen. Jeg fikk desverre ikke sjansen til å lytte etter disse endringene ble gjort.

En flott jobb, av en svært trivelig kar.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart bilen til Anders Fleischer er den beste..... (Vel og merke slik den låt i sommer, når jeg lånte den en tur.....)

Slik den låt da (tror ikke den var lik på finalen, men er ikke sikker), var det bare bitte bitte små ting som var litt "feil".... Jeg har hørt på mange værstingbiler opp igjennom årene, og jeg må si at jeg ble MEKTIG imponert over Anders sin bil, med tanke på forsterkerne ;)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider