Rockford_fosgate_no66 Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 hei alle dere bilstereo proffer! lurer på en ting: hva er tommel finger reglen om hvordan man skal snu kassen i forhold til karoseri type osv? jeg har en Audi s4 varebil , rockford fosgate power hx2 12 , rf 1501 bd. kassen min er portet 4 " og 57 liter eller noe sånt. Bør jeg da vende element siden fremover eller bakover for å få best utbytte? hadde satt stor pris på forslag:) Siter Europeisk reginal mester db drag 2007(ss3-4) 2. Plass Nm dB drag 2007 (Superstreet 1-2+) 1. plass norges cup dbdrag 2007 Pers dbdrag 158 dB Audi S4 2,7 biturbo 99 mob. (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 det er nok litt prøv å feil.. varierer også fra element til element, jeg ville prøvd det bakover ,å prøvd med litt forskjellig avstand fra bakluka...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford_fosgate_no66 Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 jeg hadde tenkt å feste kassa til hundegrinda uansett hvilken vei den skulle snu. derfor må jeg vel bare prøve fremover eller bakover jeg da. hadde vert jævla fett med elementet stikkende ut mellom setene da. skulle tro at da ble det bra trykk frem i bilen. eller hva tror dere? Siter Europeisk reginal mester db drag 2007(ss3-4) 2. Plass Nm dB drag 2007 (Superstreet 1-2+) 1. plass norges cup dbdrag 2007 Pers dbdrag 158 dB Audi S4 2,7 biturbo 99 mob. (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 kan jo være greit å prøve, men ofte så spiller bassen bedre hvis den spiller mot en vegg eller seterygg etc, hvis bassen blir så nærme lytteren ville jeg nok snudd den bort fra lytteren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Jeg tillater meg å komme med mine erfaringer: Dypbass er en ting og lydtrykk er en annen ting. Fordeler ved å ha elementene og eventuelle porter pekende bakover gjør at lydbølgene må gå en lenger vei før de treffe øret. Da vil også lavere frekvenser, som trenger lenger vei for å bli "hørbare" også høres bedre i bilen. Lydtrykket vil forbli det same inni bilen enten elementene peker framover eller bakover. Dette dreier seg mer om å innbille seg om det er mer "trykk" den ene eller andre veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford_fosgate_no66 Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 tusen takk for dine tanker. men min bassport peker opp mot taket. da vil del jo med andre ord si at trykket i kupeen blir det samme , men det føler heftigere dersom jeg monterer elementet pekende fremover i bilen. er ikke det riktig konklusjon da? dyp bassen vil jeg vel få uansett .? takk for alle tips. det er dette man lærer av. jonny. Siter Europeisk reginal mester db drag 2007(ss3-4) 2. Plass Nm dB drag 2007 (Superstreet 1-2+) 1. plass norges cup dbdrag 2007 Pers dbdrag 158 dB Audi S4 2,7 biturbo 99 mob. (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 trykket vil bli det samme, men du vil sansynligvis høre/kjenne det bedre hvis det peker bakover.... av erfaring så funker det bedre slik.... men prøv litt forskjellig først.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Du vil nok ha samme lydtrykk i bilen uansett hvilken vei elementene peker. Det vil dog føles som og det er mer "trykk" dersom du lar elementene peke fremover i kupèen. Dypbassen vil bli mer fremtredende dersom elementene peker bakover i kupèen da de dype tonene har lenger bølgelengde og trenger således lenger vei å gå før de når øret ditt, for at du igjen skal kunne høre de. Dette er en vitenskap som ville tatt seg noen år å lære men etter hvert som tiden går vil du, gjennom prøving og feiling lære deg hvordan lyd i bil er og finne de beste plasseringer for dine elementer. Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 vil si at jeg er litt uenig her.. Men prøv, så finner du svaret selv, av erfaring så blir det ikke noe supert resultat med bassen fremover i en så stor kupe, varebil var det ikke det...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by autod vil si at jeg er litt uenig her.. Men prøv, så finner du svaret selv, av erfaring så blir det ikke noe supert resultat med bassen fremover i en så stor kupe, varebil var det ikke det...? Det er lov å være uenig. Når det gjelder plassering av kasse så er det prøving & feiling som gjelder! Variasjonene er mange! Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg