Mambo Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 noen andre mekanikere her som har noen forslag til grunn? på jobben kom vi fram til, at enten var det som på VW motoren de brukte før, noe vakumstyringer eller at turboen var blåst.. noen forslag? har ikke feilsøkt noe, bare tatt av intercooler slangen pga oljesøl under oljekjøler/intercooler/radiator. bilen er en 01 mod som har gått 80K INGEN som har kjennskap til dette problemet? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Veivhusventilasjonen går innpå før turbo og lager litt søl i slanger, rør og ic. Dette er helt vanlig. Kan samle seg forbausende mye olje uten at det er noe galt. Kan jo selvfølgelig være turbohavari også. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 er det snakk om mye olje da? er jo vanlig med en liten oljefilm i rør/ic. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 er nok ingen vanlig olje film :P er ganske tjukt, er så mye at det renner ut av intercooler i bunn. dette har vidre forårsaket en "oljelekasje" som jeg da skulle finne ut hvor kom fra, og viste seg å være intercooleren, noe som da var litt merkelig, tok av slangen på ut siden på intercoolern og der lå det et ganske bra lag med olje Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by Larsern Kan samle seg forbausende mye olje uten at det er noe galt. ... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 kan det virkelig samle seg så mye olje at det blir lekasje i bunn av intercooleren? aldri sett noe så ille jeg men.. trodde egentlig at det kom MINIMALT med olje inn til intercooler egentlig Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Nei, det kan egentlig ikke bli så mye olje at det blir lekkasje. For det skal være helt tett fra turbo til innsug, uansett om det hadde vært fullt av olje vann eller luft. Altså er det falskluft som kan for lekkasjen, men oljen gjorde at det ble synlig. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 ja det skjønner jeg og.. men skal uansett ikke være olje der! ;) enkelt og greit Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Som jeg har prøvd og sagt mange ganger nå, så er det ikke unormalt med olje der. Heller ikke at det er så mye at det renner litt når slanger taes av. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 finn ut av hvorfor det renner så mye. når du har fått fixxa det. demonter ic'en og alle turbo slanger/rør, dypp dette i en bøtte med f.eks 10l bensin så vasker du det skikkelig. la det tørke, sett på plass igjen. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 altså når bilen har gått så lite burde ikke hvert så mye egentlig... men men.. liten olje film hadde jeg skjønt. men en såppas ny bil liksom.. og RDL.. hadde det hvert min bil hadde jeg nok feilsøkt en del osv.. er nok sikkert turboen som er gåen, er jo vanlig turbo problem. men saken er at det blir vel garanti sak med fabrikken, burde bli ihvertfall, eller noe lignende, jeg jobber på et frittstående verksted, og tviler på at vi får lov å reparere garantisaker, ihvertfall ikke sånn :/. men det var noe om at volvo ikke ville ta på seg noe.. så kan jo hende vi får den :) sinnsykt fin bil da, med ALT tenkelig av utstyr takk for seriøse svar :) Originally posted by Tape-R finn ut av hvorfor det renner så mye. når du har fått fixxa det. demonter ic'en og alle turbo slanger/rør, dypp dette i en bøtte med f.eks 10l bensin så vasker du det skikkelig. la det tørke, sett på plass igjen. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dappy Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 På volvos orginale intercoolere så er det et lite dreneringshull i bunn faktisk. bare til informasjon. Høres ut på meg som at dette er et turbo havari. sjekk turboen for slark når du uansett har tatt av slangene.. (turbohavari dekkes ikke av garanti tar jeg ikke helt feil). Tror ikke det er en D5 i denne bilen, men at det står en eldre tdi fra audi i den. Som volvo brukte frem til 02 mod. med få untak. (130hk 2.5 diselen) Siter Husk at fart ikke dreper. Men stoppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg