Predator Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Jeg har en ganske kjip pc i dag 500mhz 128ram Jeg lurte på om det koster mye og oppgradere den? Og om jeg kan gjøre dette selv? Har ikke for masse greie på pc..:( :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Det lønner seg nok å kjøpe ny box, skjerm, tastatur mus og annet utstyr kan vel fortsatt brukes. .Net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Sjekk http://www.komplett.no http://www.officeshop.no http://www.infolink.no http://www.hardware.no .Net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Kan du fortell litt mer, er det en merke-pc som Dell, Compaq eller IBM? Pentium3, Celeron, K6-2, K6-3 (eller "IBM") 500Mhz? Hvis det er en P3 kan det være at du kan sette i en P3-1Ghz men disse er faktisk temmlig dyre. Og da er det sannsynligvis et ATX tårn som du i teorien kan bygge på, men da trenger du sannsynligvis en større strømforsyning (minst 230W for P4 eller 300+ for XP) så da er det lite å spare på det. Det beste er nok å beholde maskinen og bygge en ny - den du har er verd mye mer i bruksverdi enn i penger (bruk den som server, gi den til et familiemedlem, sett i et TV-kort og bruk den som videospiller... mye den kan brukes til enda) En midlertidig løsning kan være å kjøpe et Gee4 kort, det gjør nok maskinen veldig mye sprekere i spill og så kan du bare ta det med deg til neste maskin. Det skal noen tusen til for å få bygget en "god" ny maskin, men da kan du jo f.eks bytte til et chieftec matrix tårn i "RS-blå" og det alene er jo verd bryet :D Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predator Skrevet Januar 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Så jeg kan ikke bare bytte processor og ram enkelt asså?? Det er forresten en IBM pentium3..:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 det er begrensa hvor stor CPU du kan sette på det gamle hovedkort og slik... ram'en er av gammal type og slik. ta heller vare på harddisk, cdrom, skjerm, skjermkort, tastatur og slik. kjøp deg ny box, cpu, hovedkort, ram. det behøver ikke koste all verden Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Tenkte jeg skulle være litt gentelman her ;) Asus P4B Hovedkort for S478/P-4 995,- På det hovedkortet passet det fint med Intel Pentium 4 1.7 GHz Boxed PC400 1350,- Og nå som du er så godt i gang så kan du også kline til med 2x Crucial SDRAM PC133 256MB CL2 419,- Alt dette kan du pent plassere i et Q-Tec Midi tower ATX 6024MD 458,- Pris Totalt:3222,- Evnt harddisk Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM 1095,- Pris ink. HD:4317 Alt hentet fra www.komplett.no en butikk jeg kun har positiv erfaring med ;) Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Originally posted by espen Kan du fortell litt mer, er det en merke-pc som Dell, Compaq eller IBM? Pentium3, Celeron, K6-2, K6-3 (eller "IBM") 500Mhz? Hvis det er en P3 kan det være at du kan sette i en P3-1Ghz men disse er faktisk temmlig dyre. Og da er det sannsynligvis et ATX tårn som du i teorien kan bygge på, men da trenger du sannsynligvis en større strømforsyning (minst 230W for P4 eller 300+ for XP) så da er det lite å spare på det. Det beste er nok å beholde maskinen og bygge en ny - den du har er verd mye mer i bruksverdi enn i penger (bruk den som server, gi den til et familiemedlem, sett i et TV-kort og bruk den som videospiller... mye den kan brukes til enda) En midlertidig løsning kan være å kjøpe et Gee4 kort, det gjør nok maskinen veldig mye sprekere i spill og så kan du bare ta det med deg til neste maskin. Det skal noen tusen til for å få bygget en "god" ny maskin, men da kan du jo f.eks bytte til et chieftec matrix tårn i "RS-blå" og det alene er jo verd bryet :D tror nok jeg ville hatt litt mer enn 230 w på en p4 ;) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Jeg ville venta til AMD kommer med den nye 64 prosessoren sin.. Den vil råkke helt vilt og har du ikke råd til den så blir de andre mye billigere :D.. Jeg kan forresten bygge en PC for deg mot litt småpenger.. Har gjort dette mange ganger før :D :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 hehe.. geeks :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Kjøpte meg et slikt ett til mitt utstyr i dag :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Jeg har et slik et.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 komplett.no har en slik pc-bygger hvor du kan sette sammen selv.. relativt lettfattlig greie ;) Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Originally posted by Jonte Jeg har et slik et.. Og jeg fikk en sånn en i julegave fra meg selv, men i sort da. :) digg med god plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Januar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2003 Originally posted by Jonte Jeg har et slik et.. I've got a black one ;) Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg