smiley87 Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 skal koble opp en forsterker og 6*9 høytalere. (6*9) Sony xs-F693R 220W Peak Power<- hva menes med peak power? (forsterker) Sony xm-504Z 5ooW 100Wx4 ved 4ohm (cd-spiller) Sony CDX-F5700 50Wx4 ved 4ohm hvordan skal jeg koble det her? når høytaleren er på 220W max. hvordan skal jeg koble forsterkeren slik at det blir 200W, men hvordan blir det med ohm'en? trenger hjelp... skal koble opp i morgen hvis jeg får kabler.. Siter Bjørnar Trangmyr Honda Civic Coupè 1.5Lsi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 peak power vil si det høytalern klarer max. (nr før den står i fyr og flamme:D ) så viss du vil kan du koble de helt vanlig, altså pluss på høyttalen på pluss på rear på forsterkern. da har du front delen av forsterkern leding så du kan skaffe deg et sett med høyttaler til som du kan montere forran. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 men da blir det bare 100W på de da.. når de tåler over 200W. blir det stor forskjell? Siter Bjørnar Trangmyr Honda Civic Coupè 1.5Lsi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 for det første kan du ta den powern med en neve salt. er du kan jo prøve å brokoble og høre om det blir så veldig mye forskjell. der du skal skru fast høyttaler ledningen er det som oftest tegna en liten strek som det står bridge på. kobl til som vist og prøv. (sjekk først at den tåler det, for det kan være at den ikke gjør) når man snakker om watt på høyttalere så er det RMS som er interesant, altså hvor mye effekt den trekker gjevnt/hele tiden. samme gjelder da forsterkeren, det som er interesant er hvor mye watt den leverer rms. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 oki.. måtte bare spørre;) Siter Bjørnar Trangmyr Honda Civic Coupè 1.5Lsi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergene Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Fikk du ingen istruks på monteringen da du kjøpte utstyret ditt? Alle seriøse selgere informerer godt om hvordan du skal kopple og montere utstyret. Hvorfor kjøpte du en 4-kanals forsterker når du bare trenger den til å drive 2 høyttalere? Det er jo greit med en 4-kanaler hvis du senere vil kjøpe deg en subwoofer! Skulle du lure på noe så er det bare å sende meg en PM! Siter Bilhøyttalere selges! Ta kontakt for mer informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg