Tombra Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Av mangel på "Cherry" forum under Nissan (enn å prioritere Skyline forran Cherry;) :D ) poster jeg her, mulig flere Nissanmodeller bruker samme motor også. Har et lite problem med bilen til muttern. 85 modell med null rust, rullet litt over 120 000km. Aldri vært noe tull med den, inntill nå. Når den er halv-varm og skal startes (f eks når muttern har vært å handlet og har lastet bilen full av varer) vil den ikke starte. Drar rundt uten problem, men "super seg full". Enden på visa blir at det kommer noen heftige smell fra potta,røyksky, bilen blir stående en stund (times tid) så kommer jeg, bilen starter uten problem. Jeg anntar det er et problem med automat-chocken, at den henger seg opp istedet for å slå seg av. Om bilen starer når den er halv varm går den svært rykkete! Noen som har vært borti dette? skal ta en tur ut å se på det nå, om det er noe som går treigt osv. Erfaringer, tips osv taes imot med takk! Nissan Cherry 1.3 GL Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 slik var den jævla, dritforgassermotoren på min gamle bluebird også. er automatchoken som aldri vil gi seg. bygg om til manual choke... evt. bytte fjera som skal bli varm og stenge spjeldet. ikke vet jeg, men det er noe forbanna dritt. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2004 Ok takk for svar. Jeg er altså på riktig spor! Skal se om jeg finner denne fjæra da. Skulle til garasjen for å se på saken istad, men da var bilen halv-varm, så du kan tenke deg hva som skjedde angry Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 ja, mener det er fjæra i choken som er problemet.. den skal jo utvide seg når den blir varm -> stenge spjeldet, noe som ikke skjer -> 1400rpm tomgang. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Akkurat var i hele fjord vinter p.g.a 5 liter igjen på tanken og lite brukt. Men min har manuell chooke da. Men uansett så løste problemet seg for den nette sum av 12kr. altså 1 stk kondensfjerner hos esso :) Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg