speedyracing Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Får fa** ikke gira når jeg kjører eller når motoren er i gang da, men så fort jeg skrur den av så kan jeg gire med en finger uten og ta i..... Tror ikke det er clutsen for den slurer ikke på gira... noen som er enige eller u enige? Høres ikke det ut som clutsh pumpa er ødelakt da?? Noen som vet hvor clutsh pumpa til E28 sitter henn på bilen... Trenger og skru den av og bytte den vist det er det som er feil.... som jeg tror ganske sikkert.... Vist noen svarer så er jeg kjempe taknemlig. :o)) Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RåneKongen Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Har samme problem med min. kan være luft i systemet også, prøv å lufte nippelen som ligger under med girkassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg hadde problemer med at klutsjpedalen gikk i bånn uten at jeg koblet ut klutsjen. ingen lekkasje. Da var det master pumpa som var ødelagt. Den sitter rett under pedalen. Enkel å bytte, slave pumpa sitter på girkasse, 2 bolter, enkel å bytte den og. Men hvis du ikke mister bremsevæske, så er det nok masterpumpa som er gåen, det var den hos meg hvertfall. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 ok høres bra ut.... takk for hjelpen... Glemte og nevne det at jeg hadde lufta bremsene eller det systemet på verksded og det hjalp..... En hel dag kunne jeg gire uten problemer men sefølgelig begynte den og kødde igjen neste dag.... Men hvor kommer jeg lettest til clutsh pumpa? undende fra eller kan jeg bare gå innene fra eller må jeg ned i mottor rommet??? Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Det er ganske enkelt, ta med deg et arbeidslys, og løft litt på teppet under pedalene. Der sitter pumpa, du ser lett hvordan den skal demonteres, mulig det var en mutter på utsiden av torpedoveggen som må av. På mekonomen mener jeg man får reperasjonssett til de pumpene der. Jeg tok min "nye" fra en delebil. Etter det du sier høres det ut som at det er master pumpa som er gåen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 etter jeg da har bytta master pompa som jeg tror er gåen må jeg da etter fylle veske??? Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Ja, det renner ut når du tar den av, så må du lufte klutsjen når du har montert den nye, ved å åpne lufteskruen som sitter på slavesylinderen på girkassa, bruk sånn lufte slange som du bruker på bremsene, som er gjennomsiktigmed flaske i enden, så du ser i slangen når det slutter å komme luft, selges billig på torshov og biltema. Mens du lufter sjekker du hele tiden at det er nok væske i beholderen, hvis det går for langt ned får du luft i klutsjen igjen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 fyy faan greide og ødelegge den nye clutsh pumpa rett etter jeg hadde fått av den gamle så skulle jeg bare dra i den stanga og da fulgte all plast driten med eller pakninga med ut og så gikk det hull på den så vakume inni ble ødelakt.... nå må jeg faan meg kjøpe ny god jul liksom! Et tips til dere der ute forhør om prisen på nye deler føre du kjøper brukte på huggeren, di skulle ha 400 kr på huggeren for en clutsh pummpe som sikkert har sitti på bmw i 18 år siden den var ny, og så gikk jeg i en foretning som solgdt 100% u-brukte deler til 300 kr.... *kremt fikk litt rabatter da* men bare man kjenner di rette folka så blir det biligere.... egentlig kosta den 450 eller noe men den er 100 % u brukt og med garati og klage rett +++ ikke sant Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Det var kjipt da. se på http://www.mekonomen.no, tror du kan klikke deg fram der til et rep sett til den pumpa. Du kan jo gå å klage kanskje, spille litt dum :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 hehe apro på mekonomen det var der jeg kjøpte clutsh pumpa Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.