Gå til innhold

Høytalere i Peugeot 106

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Originally posted by exsilence

knock Kverulanter ass, hehe ;) Men 6x9 forran ja, det er jo ganske intressant :) Hvor plasserte du de egentlig? Og hvordan ble resultatet?

litt off topic igjen...

:D

nedre kant mellom sidevegg og torpedo veggen og MDF (den gangen var ikke glassfiber noe vi brukte i bilene) med en slange på øvre kant som gikk rundt/bakside av dashen. med passiv 6dB filter på ca 47microF. en 2x12" Visaton Open Air montering og en PG 275. helt rå attak og jevnt frekenvs overlapp i nedre regionen, koblet av diskante i 6x9 og satt 2 løse disk i dashen. Larvik? mitt gamle by for snart 4års siden jo!...;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i den gamle bilen min som var en sierra, kjørte jeg de beste mds høyttalerne veil pris på dem er 1600 men fikk dem får 1000kr på tilbud, også en kenwood forsterker som var akuratt passe til å drive de 2 høyttalerne, den kunne vell kjøre 2x150w eller noe sånt, var helt grei lyd, og bassen blei utrolig bra til å bare være et par 6x9, forsterkeren kostet vell 990 hvis jeg ikke husker feil

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by exsilence

knock Kverulanter ass, hehe ;) Men 6x9 forran ja, det er jo ganske intressant :) Hvor plasserte du de egentlig? Og hvordan ble resultatet?

Jeg hadde de i framdøra der det var plass til de (orginalhullene) Og det ble faktisk helt ok :)

Men nå har jeg jo komp.sett all over da..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HOFSOE

Hmm, nå er jeg helt ute av alt her. Hva mener dere når dere snakker om komponentsett?

Separat Diskant, Mellomtone/bass og delefilter.

Coaxial er f.eks 6x9 når bass/mellomtone og diskant og delefilter sitter på samme enheten, noen har også separat delefilter da.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

:D

sørg for å sette en kondesator i serie med hver høytaler som sitter i dørene foran, dette for å "skånne" de elemtene for lave frekvenser (bass) slik at disse vil spille penere og mindre angstrengte. (en bipolar kondis på ca 47-100 microfarad og 100volts) den settes gjerne i plus ledningen som går til høytalleren.

hvor holder du til?

mvh

En 47 uF Kondis på 4 ohm høyttaler vil dele ved 800Hz 6dB

En 100 uF Kondis på 4 ohm høyttaler vil dele ved 400Hz 6dB

Jeg ville delt helt nede ved 100Hz kanskje 150Hz altså Konids:

390uF eller 270uF.

Har ikke tatt med frekvens korrigering. Da trenger jeg noe mer info om ellementer, er ikke så flink til å anta sansynlig riktig.

(uF = microFarad, for de som ikke viste det)

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke prøve å holde oss til topicen da? Jeg skal jo bare ha et enkelt anlegg i bilen.

Hvordan høytalere og forsterker kan dere anbefale da?

Abefalling av deling mellom Sub og fultone høyttalere er så absolut innenfor topicen.

Men passiv deling blir litt sært, siden du kan kjøre en 4 kanals forsterker og dele der.

Det å kjøre 6X9" i hatte hylla og 1 stk sub i bagasjen, blir jo lyd bakfra, men du vil få hele lydbilde fra samme sted ;)

Ikke litt forand og noe bak.............

2 000 for 6X9" og forsterker blir noe snaut, da må du i tillfelle kjøpe hos Perl import eller Ljudia.

Vet ikke om andre med så lav pris/kvalitet.

Hva med å kjøpe 6X9" til 2 000,- og kjøre dem på spilleren, og så kjøpe 1 forsterker siden til 2 000,- Kanskje da en 4 kanals, og bruke kun 2 kanaler, for siden å kjøpe 1 sub, og bro kobble da bak kanalene, da har du full pakke tja 5 500,- eller noe slikt (si 6 000,- så får du med kabler også)

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 snaut for 6x9? Stort sett alle 6x9 jeg selger koster under 2000kr, om det er LA, RF eller Pioneer, JBL, Infinity osv. osv.

Originally posted by tOFFY

Abefalling av deling mellom Sub og fultone høyttalere er så absolut innenfor topicen.

Men passiv deling blir litt sært, siden du kan kjøre en 4 kanals forsterker og dele der.

Det å kjøre 6X9" i hatte hylla og 1 stk sub i bagasjen, blir jo lyd bakfra, men du vil få hele lydbilde fra samme sted ;)

Ikke litt forand og noe bak.............

2 000 for 6X9" og forsterker blir noe snaut, da må du i tillfelle kjøpe hos Perl import eller Ljudia.

Vet ikke om andre med så lav pris/kvalitet.

Hva med å kjøpe 6X9" til 2 000,- og kjøre dem på spilleren, og så kjøpe 1 forsterker siden til 2 000,- Kanskje da en 4 kanals, og bruke kun 2 kanaler, for siden å kjøpe 1 sub, og bro kobble da bak kanalene, da har du full pakke tja 5 500,- eller noe slikt (si 6 000,- så får du med kabler også)

T....

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestemt meg for å ikke ha noen sub i bilen. Ikke med det første iallefall. Tenkte jeg skulle kjøre 6x9 i hattehylla pluss en liten forsterker til de.

Ikke tenkt så stort. Håpet på å få noe ganske brukbart noe til en pris fra 2000 kr til 3000 kr, og da gjelder det høytalere og forsterker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestemt meg for å ikke ha noen sub i bilen. Ikke med det første iallefall. Tenkte jeg skulle kjøre 6x9 i hattehylla pluss en liten forsterker til de.

Ikke tenkt så stort. Håpet på å få noe ganske brukbart noe til en pris fra 2000 kr til 3000 kr, og da gjelder det høytalere og forsterker sammen.

Ok.

Tilbud hos:

http://www.dreamtm.no/nor/membersonly/shop/handlevogn.asp?mode=leggtil&id=4552

Denne linken er kanskje handle vogna jeg satte opp.

Varenr Vare Antall Pris Total

--------------------------------------------------------------------------------

4474 Phoenix Gold Ryval Design Kampanje 2x50watt rms A2.50 1 998,- 998,- Slett vare

Endre antall

--------------------------------------------------------------------------------

4148 R69.0coax Phoenix Gold Octane-r 6x9tom 2veis 1 998,- 998,- Slett vare

Endre antall

4552 AKIT82 Phoenix Gold kabelkit 10mm2 1 279,- 279,- Slett vare

Endre antall

Tilsammen 2275,-

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider