Gå til innhold

Høytalere i Peugeot 106

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Ok, takker for tips. men linken funket ikke slik den skulle.

Hvilken pris skal jeg se på? Synes det var 2 forskjellige priser der jeg.

Men en liten ting til også. Den forsterkeren burde være i stand til å kunne kjøre en evt. sub. Hvis jeg finner ut at jeg vil ha det engang i tiden alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by HOFSOE

Men en liten ting til også. Den forsterkeren burde være i stand til å kunne kjøre en evt. sub. Hvis jeg finner ut at jeg vil ha det engang i tiden alikevel.

Den forsterkeren er en 2 kanals, kan brokobbles til 1 kanal.

Skal du siden ha sub, bør du da kjøpe en forsterker til det, for tri. kobbling er ikke så bra, men kan gjøres. (kjøre 3 kanaler på en 2 kanals)

Prisene, den første som står er std. pris, den andre er tilbud pris.

Skal finne link, mulig du må melde deg inn, men det er gratis.

http://www.dreamtm.no/nor/index.htm

Denne skal funke.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om phoenix gold holder like høy kvalitet nå som de gjorde for 5-6 år siden så skulle det nok gå bra å kjøre tri-linear som det heter, dvs at man brokobler subben, mens man kjører høyttalerene i vanlig stereo.

Jeg har gjort dette på en PG ZX-350, og denne hadde jeg koblet mye ned i ohm.

Dette er en 2 kanals forsterker på 2x100 watt som jeg drev 2 stk 10" subber på og 6 komp/coaxial høyttalere på.

Subbene brokoblet i 2ohm

4 stk 4 ohms komp.sett og 2 stk 2 ohms coaxialer i stereo, så kan dere jo regne, hehe..

Drev akkurat det samme anlegget på en Phoenix Gold QX2100 (tror jeg 2x21watt eller noe sånn) Og det funka faktisk helt greit, hehe..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Om phoenix gold holder like høy kvalitet nå som de gjorde for 5-6 år siden så skulle det nok gå bra å kjøre tri-linear som det heter, dvs at man brokobler subben, mens man kjører høyttalerene i vanlig stereo.

Jeg har gjort dette på en PG ZX-350, og denne hadde jeg koblet mye ned i ohm.

Dette er en 2 kanals forsterker på 2x100 watt som jeg drev 2 stk 10" subber på og 6 komp/coaxial høyttalere på.

Subbene brokoblet i 2ohm

4 stk 4 ohms komp.sett og 2 stk 2 ohms coaxialer i stereo, så kan dere jo regne, hehe..

Drev akkurat det samme anlegget på en Phoenix Gold QX2100 (tror jeg 2x21watt eller noe sånn) Og det funka faktisk helt greit, hehe..

Joda. er ikke det som er problemet, men når du skal justere volumet på bassen i forhold til fulltone settet.

Så må du "bygge" om delefiltre.

Riktig nok bare motstander, og kanskje kondensator om en skal være kresen.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

Joda. er ikke det som er problemet, men når du skal justere volumet på bassen i forhold til fulltone settet.

Så må du "bygge" om delefiltre.

Riktig nok bare motstander, og kanskje kondensator om en skal være kresen.

T....

Joda, men det er sånnt som ordner seg, var ikke særlig avansert på den løsningen min...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Joda, men det er sånnt som ordner seg, var ikke særlig avansert på den løsningen min...

Ja, om sub, ligger i bagasjen, og resten i bilen så skulle det stort sett bli greit.

Enkelt for denne kar'n og prøve, om han engang vil teste med en sub. (kan jo bare "låne" en fra noen her om han møter noen)

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

Skal du ha noe enkelt å greit, ville jeg gått for en av de vanlige pakkene. Lightning Audio Bolt Power Pack, JBL CS-Pakken eller Sony Xplod pakke. De koster alle ca 2500-3000 kr og selges bl.a. av meg.

.. Da får du også med en sub da, men den kan du jo bare kaste om du ikke trenger den :)

Skal du ha noe mere avansert så ville jeg gått inn til din lokale bilstereoforhandler, spurt han om å få høre på en del forskjellige høyttalere på forsterker, og valgt ut fra det :)

Lykke til da!

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ok, ting nærmer seg her, og jeg lurer på om dere kan anbefale disse JBL høytalerene?

Og har dere noe forslag til en billig men ok forsterker til å drive disse høytalerene?

Regner med å kjøpe meg høytalere i Januar en gang.

PS: Ikke kom med noe om at jeg skal kjøpe et frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ting nærmer seg her, og jeg lurer på om dere kan anbefale disse JBL høytalerene?

Og har dere noe forslag til en billig men ok forsterker til å drive disse høytalerene?

Regner med å kjøpe meg høytalere i Januar en gang.

PS: Ikke kom med noe om at jeg skal kjøpe et frontsett.

tja, skulle funke dem.

Har hørt JBL før, ikke akkurat disse, men generelt så syns jeg dem låter bra.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Morel

Tips på høyttalere får du ikke men jeg ville styrt unna høyttalere som har metallisk materiale i diskanten. Disse JBL-høyttalerne har Titan diskant. Dette låter skarpt og hardt. Typisk amerikansk, kan du si.

Lykke til med valget av høyttalere!

Mvh

Pål

Artig, jeg mener det som en fordel med disse høyttalera.

De beste diskantene etter min mening er titan/metal domene.

Ikke soft domer.

Men smak og behag dette.

Liker selv da klar og tydelig diskant, som du kaller skarpt og hardt..

T...

Beste tips uansett, prøv å få hør dem, om du er usikker.

Får du ikke høre, kjøp noe du får hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...