golf2kongen Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Hei, jeg har hatt en del problemer med golfen min i det siste. Det er en 85-modell golf 2 1.8... Når jeg har mange i bilen eller "lander litt brått", så kommer det klunkelyder fra bakdempern(e). Jeg har akkurat skiftet begge demperne bak. Kan det være fjærene som er for gamle og slitt? Slik at demperne "bunner"? Takker for svar, ettersom bilen mest sannsynlig kneler snart :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Strammet du til den mutteren som holder fjøra på plass skikkelig? Den skal skrus så langt inn at den stopper i sporet på demperen, ikke av belastningen av fjøren. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2kongen Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 den muttern som strammes ned mot fjærbensskåla? den på toppen. Den er strammet helt ned til den lille stoppeskiva...slik at fjæra er ganske hardt spent hele tida. Er det overhodet en sjangs for at det er fjæren(e) som er slitne, for disse har jeg nemlig ikke skiftet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Er du 100% sikker på at klunkelyden kommer fra demperne? Jeg har samma problemet,men lyden kommer fra at eksosanlegget ligger og slår i bakstillinga,røret går jo over der i en bue.. Vet det er flere som har dette problemet,og jeg har nå hengt det opp skikkelig,slik at dette bare kommer hvis jeg har full bil eller lignende.. Veldig irriterende.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2kongen Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 hmm..altså jeg er 90% sikker. Det føles ut som et demper problem, men takk for tipset, jeg skal ta meg en kjekk liten tur under bilen og sjekke litt jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2kongen Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Nei, var ikke eksosen gitt. Det kommer sånne knarkelyder når bilen har stått stille og jeg rygger også. At demperne setter seg på en måte. Jeg spør igjen jeg: Kan det være fjærene? Nå begynner imidlertid demperne foran og svikte også..huff og huff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg