Gå til innhold

Kommende annlegg, noen tips?

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

2004 SPL AUDIO CB300-7

Double 12" Band Pass Box

12" woofer with 60oz magnet

2" voice coil

Foam edge Non-pressed Paper Cone

Maxpower 800Watt

Frequency Resp: 32 - 250Hz

Sensitivity: 90dB

Size: 73cm x 39cm x 37,5cm

(perel-import.com)

(ikke kjøpt, kom med alternative forslag!)

MDS DL69 Dynamic (Har, skal brukes)

6x9", 2-vägs referns, koaxial. Bikakemembran med ett fantastikt rent ljud och grymt basljud. Mittplacerad, silkesdiskant av extra stor modell. Naturgummiupphängning. 36oz, extra kraftig magnet med avskärmningsskydd.

Pioneer Bilstereo (Har, skal brukes)

DEH-P3600MP Sølv 50Wx4Max. D4Q RDS, EEQ+, MP3/WMA

Da mangler jeg forsterker(e?) og frontsett, i og med at jeg ikke husker helt dim på frontsettet på bilen jeg får neste uke, så går vi ut i fra at det er noe helt standar str, så jeg kjøper frontsett til ca 800kr (forslag?)

Så var det forsterker(e)! Burde jeg kjøre frontsett og 6x9 på cd spilleren og så kjøre subben på 1stk monoblokk? eller burde jeg f.eks kjøre alt på 1stk 5veis forsterkere? , eller 2 forsterkere 1xmonoblokk og 1x4veisforsterker, og i såfall, trenger jeg et ekstra batteri hvis jeg har 2 forsterkere, eller 1 veldig kraftig monoblokk f.eks? Eller trenger jeg bare større dynamo i bilen?Kom med forslag! Og til slutt, kabel sett, må ha noe som holder, noen som vet om noen gode kabelsett, som jeg får kjøpt på norske butikker? Og trenger(burde) jeg ha en Kondensator? Jeg er ingen lyd fanatiker, så vil jeg merke forskjell på subben?

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Angående forsterkerene dine så ville jeg kjørt frontsett og 6x9 på en 4-kanals forsterker og hatt en kraftig monoblokk på subwooferen din. DD, SPL Dynamics og Rockford Fosgate er noen merker hvor du får bra effekt ut av forsterkerene. DD og SPL Dynamics er også prisgunstige.

Ekstra batteri hjelper alltid, det er viktig å ha nok strøm. Gelèbatterier fra Global, Stinger, Optima m.fl. er å få tak i. Global sine batterier er meget prisgunstige og fåes kjøpt både hos oss og hos Perel Import i Sandefjord.

Større dynamo trenger du nødvendigvis ikke. Sjekk hva den originale dynamoen leverer i Ampere og sjekk hvor mange Ampere du trekker i bilstereo'n din. En 110 Amp lader vil duge opp til ca 1600W.

Kondensatoren er ikke like viktig dersom du har et bra bilstereobatteri med lav indre spenning. Dersom du ikke har det er det viktig å ha en kondensator med lav indre spenning og høy lade-effekt.

Se etter tall som 20V, 24V og motstand på mindre enn 1,5 milliohm, helst 1,2 milliohm.

Kabelsett er viktig. Det viktigste er at den er godt skjermet og har lav motstand. Audioleads har bra kabler (samme som Stinger, bare mye billigere) - ellers kan du jo få kjøpt Stinger av de fleste rundt om i landet.

Det var mine meninger :D

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider