juks Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Hej jeg har en saab 900 fra 87 vi har fået de gamle skiver og klodser ud. men nu kan vi ikke få trykket cylinderen nok sammen til at vi kan få den sidste bremseklods ind , vi har masseret cylinderen men vi mangler stadig 1 cm , hvad kan vi gøre .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Heisann På saab er det vel så vidt jeg husker nødvendig å skru hovedstempelet inn samtidig som du presser. Kan huske at jeg lagde meg et verktøy til dette en gang, med to tapper som passer i stempelet. Husker ikke om dette gjelder din årsmodell da det er noen år siden jeg har vært borti saab nå... Går stempelet tregt lønner det seg og pumpe det litt ut når du får skrudd det litt inn. Gjør dette til stempelet går lett inn og ut. P.S. Det kan jo også hende du har fått feil deler. Hender du får klosser til ikke ventilerte skiver, disse blir for brede hvis skivene er ventilerte. Eller at skivene du har fått er ventilerte og de gamle ikke var det..? Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juks Skrevet Desember 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Hej tak for svaret , men jeg fandt løsningen og det var som du sagde at jeg skulle dreje på stemplet , tænk at det kan være så nemt brugte 1 hel dag og mange krafter på at masse på det ..:-( Nu mangler jeg kun at skifte det andet sæt klodser og skiven .. Har du nogle gode råd til hvordan man justere , tjekker (er det noget specoelt man skal kigge efter) skiverne/klodserne når man har fået det hele skiftet .. på forhånd tak for hjælpen JOnas Odense,dk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Nei det er igrunn bare å sjekke at stempelet glir greit inn og ut og også selve caliperbøylen skal gli greit inn og ut. Når du har byttet på begge sider pumper du et par ganger på bremsen så klossene legger seg til. Når du så slipper opp skal hjulene gå fritt. Håndbremsen er vel på forhjulene på denne bilen, dette tror jeg du justerer inne i bilen. Lykke til med andre siden, går sikkert litt fortere denne gangen..? Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg