Gå til innhold

suselyd uten anlegg

Ranger emnet

corollapower

Anbefalte innlegg

Hei

Har alltidd hatt den velkjente "suser med turtallet" lyden i bilen min uten å ha gjort så mye med det men nå fant jeg ut noe rart. Driver og demper bilen min så forsterker og sub er utav, derav er heller ikke fronthøytalerne påkopla fordi alt blir kjørt på forsterker men suselyden er der ennå!!? Cd-spilleren har fortsatt konstantstrøm-ledning til batteriet men jeg trodde det var høytalerne som liksom suser?? Noen som har peil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje å vurdere å gjøre det ja. Det viktigste er jord, og på mange biler er det dårlig kontakt og dårlig festepunkt for jord. Husk at du ikke fester (-) fra spilleren på batteriet, men et sted på chassiset.

Ikke dumt å oppgradere strømmen heller, for har du koblet det på den originale ISO-strømmen så er det andre ting som stjeler av samme strømlinja. Du får ikke mer ut av spilleren enn det du mater den med strøm ;)

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Et 17.mai tog som skal over en bro og deretter en annen er det mest rytme om bruene er like store. Er det andre brua for liten blir det trangt og det går saktere, og er den større så blir det større fart. Så en rytmisk spiller trives med like ledninger ja :D (beklager sammenligningen) ;)

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke akkurat så veldig mye, ta noe som er et hakk større enn den som er der fra før av, iogmed at du ikke bruker forsterkeren på den engang.

Hvis du fortsatt får suselyden etter oppgraderingen kan det være at:

- strømkabelen din ligger inntil eller nærme coilen.

- Minuskabel fra batteri til chassis er for liten rett og slett.

- Mulig at du kanskje har lagt phono og strøm på samme side? men siden du demper så regner jeg med at det ikke er feilen...

uansett så burde det fungere bra med nye, freshe og litt tjukkere kabler:D

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den custom laga av en kar i USA:)

Driver å planlegger å er ikke heeeeelt sikker men gode muligheter for at det blir JL monoblokk 1000/1 og 4-kanaler 450/4 i kombo med 2 12"s SEAS LOTUSer og et SEAS LOTUS reference sett :D

Mulig det blir Soundstream forsterkere også, er ikke helt sikker enda. Klarer ikke helt å bestemme meg for ren SQ eller litt SQL også, i så fall blir det 2 JL W12v6ere, er ikke sikker på hvor høyt LOTUSene spiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider