acoupe Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 hei ! Har ett problem med å få startet corradoen min. Jeg dro på tur i ca 4 dager, og lot bilen stå stille på den tiden, når jeg sku starte den så ville den så absolutt ikke starte. Jeg prøvde å sette på startkabler med en annen bil, men den ville ikke starte da heller. Jeg visste forsåvidt at batteriet var dårlig, så da fikk jeg skiftet det i går og da startet bilen fint i hele går. Bilen sto i 2-3 timer stille og jeg fikk startet den. Men i dag etter den hadde stått over natta så ville den fanken ikke starte igjen, måtte trille igang. Når jeg kom til skolen etter å ha kjørt i hvertfall 20 min, så stoppet jeg bilen og prøvde å starte den med en gang, men den nekta igjen. Hva kan forårsake dette ??? Setter pris på hurtige svar da jeg helst vil få oppklart problemet før det kommer mer snø og kulden slår inn for fullt ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Vil tro at bilen ikke lader. Du tapper sikkert batteriet mer og mer for hver gang du starter. Har ladelampen i dashbordet lyst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Jens Vil tro at bilen ikke lader. Du tapper sikkert batteriet mer og mer for hver gang du starter. Har ladelampen i dashbordet lyst? Ladelampen har ikke lyst. Men kan det være noe med dynamoen da eller ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Kanskje det er regulatoren inni dynamoen som er nedslitt.. Hvis børstene på den er nedslitt slutter dynamoen og lade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Jens Kanskje det er regulatoren inni dynamoen som er nedslitt.. Hvis børstene på den er nedslitt slutter dynamoen og lade. er det stor operasjon å få fixa eller ? dyrt ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Må vel åpne dynamoen og ta den ut. Er ikke så fryktelig ille. En mekaniker burde bytte den på 10min..Prisen på delen er vel ikke mer enn noen hundre kroner, men kjenner man Møller riktig, skal de vel ha en 1000-lapp for den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 skal nok få styrt meg unna møller skarru sjå ;) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Få no på et multimeter og mål spenningen på batteriet og på dynamoen, så ser du om den lader eller ikke...... Og så kan du måle ampeèrn når bile nstår avslått, og alt er av. for å se om det er noe som trekker unødvendig mye strøm... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 målte det gamle batteriet da. Når bilen var på så var den på 13-13,5 volt. Og når jeg slo av bilen så innen ett halvt minutt så var den på 12.30 volt, den forstsatte å gå nedover så hadde jeg ventet noen minutter til så var den nok på under 12 volt. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Her er to råd: 1. Bytt børstene i dynamoen, de blir slitt etterhvert, og lader dårligere 2. Bytt rotor og fordelerlokk en gang i året. Når dette blir slitt er det bingo om bilen får gnist når den skal og om den tenner eller ikke. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Bank litt på den før du gjør no innkjøp.. Bare for å sjekke at den ikke er brukt opp. Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Tipper det er noe som stjeler strøm jeg Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Originally posted by Flasher Tipper det er noe som stjeler strøm jeg jepp, siden spenningen fortsatte og dale selv om tenninga var av så er det: -enten noe som stjeler strømmen din.. (overledning) -Eller dårlig batteri som er ferdig (tar ikke lading) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 harru sett på makan ! Tror du ikke bilen starta plutselig ! Skjønner ikke dette helt jeg ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Sjekk spenningen på bateriet i kveld, også i morgen tidlig igjen.. Hvis spenningen på batteriet er konstant fra i dag til i morgen, har jeg andre nyheter til deg.. Hvis bilen spiller lotto om start/stopp, og den får den strømmen den skal ha, så tenker jeg Hallgiveren din begynner å bli dårlig. Best av alt, du får ikke tak i den uoriginal. Ryker halgiveren, må du bytte hele fordeleren, justere tenningen igjen. Det positive er at når du kjøper ny fordeler, får du også ny rotor og fordeler lokk, pris 2300 kr + tennings justering. Gamle Corra mi var sånn (nesten), og da var det hallgiveren som tok kvelden. Det koster 400 kr hos møller å få de til å sjekke hallgiveren, dynamoen osv.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg