Gå til innhold

Spm angående Kenwood skifter og aktiv sub

Ranger emnet

Evjen

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte bilen min (525`n) satt det i en Kenwood kassett spiller og en Kenwood 6 spors cd skifter. Jeg er veldig fornøyd med begge, men cd skiftern tar ikke brente cd`r. Har bare prøvd med billige brenne cd`r, men kan det funke hvis jeg prøver med Verbatim cd`r eller andre litt dyrere cd`r?

Så til det andre spørsmålet; Hva tror dere om aktiv sub kasse? Jeg er veldig fornøyd med orginal anlegget, er 8 høytalere som spiller helt greit, men kunne tenkt meg litt mer bass. Fordelen jeg ser med aktiv sub er at jeg trenger ingen ekstern forsterker og de tar liten plass, kan eventuellt tas lett ut dersom jeg trenger å fylle opp bagasjerommet.

Som dere kanskje skjønner krever jeg ikke så mye bass, men hvis jeg bare vil ha litt mer, er da aktiv sub greit nok?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plassbesparende ja, og mer bass vil du også få. Men prisen er litt drøy. Du får fint tak i en ok sub og en ok forsterker til samme pris som en aktiv. Forsterkeren kan jo bare monteres på kassen, og lydkvaliteten er langt høyere enn på ferdigløsningene. Greitnokk at litt kabel-legging kan være kjedelig, men til en 8-10" bass kreves det ikke noe monster-store strøm-kabler. Det er hvertfall min mening.

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at når du evt har behov for å ta den ut er det 3 ledninger ekstra å løse på kontra en aktiv kasse:) Du kan jo høre med en bilstereo-forhandler om prisene på en aktiv kontra en passiv med forsterker.

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider