245GL Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Da blei det mondeo da. Har fått fatterns 94 mod stv 2l . Må bare skaffe en ny motor!! I den forbindelse lurer jeg på non ting. Trimming? Effektalegg og nytt filter? Er det vert å invistere no mer penger på andre ting? Tenkte sånn på : pris vs effekt? Er det vert det? Hvordan er det å bygge lyd i stv til mondeo? Noen som vet. Byggd anlegg i stv før og føler at bassen forsvinner ned på "gulvet". Hvis dere skjønner? Takker for tips og komentarer. Mvh Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Går fint å bygge anlegg i den... det ble i vært fall bra lyd i bilen min eneste jg har brukt mye penger på er denne us blaster kassa. http://www.usblaster.com + en forsterker jeg fikk billig. Du har ikke tenkt på å sette inn 24v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245GL Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Motor har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. Hvordan motor ville dere valg? Til oppslysning! Det vokser ikke tunsenlapper på trærne i hagan min! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 ville valgt v6 hvis jeg skulle bytte motor. men 16v er jo billigere, og den går ikke så ille dårlig heller siden dem er så lavt gira.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 siden det er en 2 liter nå vil jeg anbefale at du finner en 2 liter fra ca. samme årgang.... å sette nedi en v6 er veldig mye arbeid :) hvor mye effekt vil du ha ut av motoren da? Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Sett nedi den motoren som hører hjemme der, ser jo ut til at jeg beholder min mondeo likevel nå, som prosjektbil, og da blir det jaggu ny motor på meg også... Trimming er ikke å anbefale om den har gått mer enn 150 000km, men sportsfilter, effektanlegg og slikt går jo ann... Bare ikke dra det så langt som meg :D blei mye hk i 2-3 år, så var det slutt.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 ska tåle ca.200+hk org. i 2l. trenger jo ikke å påkoste den så jævlig mye heller, skal vel ikke være en slik racar bil nei? litt mild kam,filter,eff.potte+ så går den jo godt, å det er jo ikke så dyrt heller...få tak i en bra motor så skal det vel holde lenge, bare man kjører rett...men skal det gå fælt kan man jo påkoste bolt on kit,stempler,råder å diverse slik at man blir uvenner med familie å kjære, 200+turbo hk, hadde vært tøft :) http://www.burtonpower.com har vel en del utstyr som du ser etter... Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Originally posted by HansenRS ska tåle ca.200+hk org. i 2l. trenger jo ikke å påkoste den så jævlig mye heller, skal vel ikke være en slik racar bil nei? litt mild kam,filter,eff.potte+ så går den jo godt, å det er jo ikke så dyrt heller...få tak i en bra motor så skal det vel holde lenge, bare man kjører rett...men skal det gå fælt kan man jo påkoste bolt on kit,stempler,råder å diverse slik at man blir uvenner med familie å kjære, 200+turbo hk, hadde vært tøft :) http://www.burtonpower.com har vel en del utstyr som du ser etter... Vil gjerne vite åssen du klarer å få 200hk+ med en mild kam, for jeg hadde en rimelig kvass en som ga meg 204hk, da i samarbeid med chip, porta, effektanlegg, k&n filterkit. (bilen hadde 151hk orginal) 185hk uten katalysator, med chip, effektanlegg, k&n filterkit og div.. Og kammene kosta 20 000kr, så vil jo ikke si at man slipper så "billig" unna, hehe.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet November 20, 2004 Rapporter Share Skrevet November 20, 2004 Originally posted by Zetec Vil gjerne vite åssen du klarer å få 200hk+ med en mild kam, for jeg hadde en rimelig kvass en som ga meg 204hk, da i samarbeid med chip, porta, effektanlegg, k&n filterkit. (bilen hadde 151hk orginal) 185hk uten katalysator, med chip, effektanlegg, k&n filterkit og div.. Og kammene kosta 20 000kr, så vil jo ikke si at man slipper så "billig" unna, hehe.. kansje jeg udypte meg selv litt dårlig! mente ikke at man fikk 200hk med en mild kam! det jeg mente hvar at motoren org. skal tåle ca. 200+hk! det jeg mente med en mild kam å potte å chip å filter så får han rimelig grom motor som går godt å ikke koster skjorta! ;) Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg