Gå til innhold

Skal kjøpe Escort RST


Trespasser

Anbefalte innlegg

Salgsoppgave

Bilder

 

Noen som har kjennskaper til denne bilen? Var kjøpt i Stavanger av en som bor i Haugesund... Vurderer å kjøpe denne bilen.

 

Det er noe småfix på den... Tomgangen er ustabil når bilen er kald... Den drar godt opp til ca 4000 RPM, så tar den en pause hvor den ikke drar så godt, så drar den godt på videre. Noen som vet hva disse tingene kan være?

 

Har så og si kjøpt bilen. Var i banken og søkte om lån i dag. Får bilen for 35000,- pga småfeilene.

Seat Leon Top Sport 4x4 '01

(x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt

(x) Escort RS Turbo '88 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På naf testen står det at det er feil med låsesylinderene. Sentrallåsen virker ikke. Er dette dyrt å fikse?

 

Er den en hjelpsom kar her som kan se over naf testen av bilen og se om det er no dyre reperasjoner/problemer med den? Det hadde vert veldig hjelpsomt! Jeg kan sende URL i PM!!

Seat Leon Top Sport 4x4 '01

(x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt

(x) Escort RS Turbo '88 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke så go peil at je gkan gi deg noen goe råd utfra naf-testen. Men kan med en gang si at det er en type bil som jeg ikke ville vurdert å kjøpe en gang. Da disse bilene er kjent for å være hard kjørt, og godt brukt av tidligere eiere. Ofte også overpriset i forhold til alder. hjelper ikke med alskens stæsj viss ikke motoren holder lenger enn rundt neste sving vettu:rolleyes:

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS: Rust i støtdempertårn og i kanaler (kan være vanskelig og se i og med at mange av de hadde plast "styling" over kanalene)!

Motoren er i basis en CVH (i RS Turboens fall en 1600 ccm) motor (enkel, grei og billig og skru på i utgangspunktet), men kan som nevt over ha vært hardt kjørt! Et lite tips er å se på fargen på eksosen!!!! En av de bilene jeg syntes er veldig tøffe gatebiler, men vanskelig å finne et "pent brukt eksemplar"!

RS Turboen ble langsert i 1984 (MK3 escort) og siste bil ble sluppet i 1990 (Mk4/5). Andre generasjon kom i 1986!

Karosseriet er det samme som RS 1600i med små "extensions"! Dobble "bonnetvents" blant annet! Turboen er en grei turbo å få tak på! En vannkjølt Garrett T3 Turbo, matet av Boch innsprut (EFI).

Den hadde en standard ytelse på 132 hk ved 6000 ondreininger og 133 fot/pund ved 3000 ved første genrasjon og 2750 ved andre genrasjon.

Understellet er likt RS1600I, men med krengningshemmer bak i tillegg!

Skiver forran, tromler bak! Correct me if I'm wrong, men tromlene bak er lik 1,6l escort, altså 9 tommer eller 22,5 cm!

Ble levert standard med 6*15!

Mer husker jeg ikke i farten, men skulle det være noe kan jeg få sjekket det opp!

Mvh Peder!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår