Gå til innhold

Corolla [P.I.M.P Edition]

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Hay, har en corolla 1.6 1985 mod som skal bygges fullstendig om til rånebil/sigebil. Det jeg lurer på er hva som må til for å bygge denne om til 1.6 GT TWIN CAM? og om det er mulig og bygge servostyring på den motoren jeg har nå?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er mulig å bygge om altså? hvis jeg får tak i en gammel gt, feks. passer motoren rett i eller må festene modifiseres? hva med bremser? understell? må dette også byttes?

 

om det er mulig å bytte bare toppen? eller blir det helt på trynet?:eek:

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvis du har en 4A-C motor, passer toppen fra 4A-GE, men du får ikke like mye hest, da innmaten er slappere, mindre ballansert, og du ikke kan utnytte turtallet toppen egentlig er bygd for.

 

ellers ser jeg ingen god grunn til å ikke bare kjøpe en gt i steden for.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente: kjøp GT. er mindre arbeid å kjøpe en gt enn å bygge om. hvis du skal bygge om, hadde jeg ikke giddet å gjøre mer en et toppbytte. da ender hele dritten på ca 105 hk (sa en som hadde prøvd)

 

Enkelt forklart: gt'n har andre dempere/fjærer, stabstag, tårnstag, bremser, motor, gir, stoler, instrumenter+++ dessuten får du gt ned i 5000 kr, som er godkjent. selv om det kanskje ikke er en strøken bil.

 

Står en hvit i larvik. 5000 kr. må ha bakluke, (+ tror den er ett par mm skjev ved hjørnet rundt baklyktene, men det er lett å dra ut), kryss til rattaksel, og litt bremsearbeid (trur det er lufting, bare), + brekkvaier. grei bil. prøvde den for litt siden, men kjøpte ikke fordi jeg har nok biler å skru på. Men egentlig et godt kjøp. Kasse og motor er knall, og den har fine hjul.

 

Ellers har jo lermax en rød GT til 8000 (hvis ikke den er solgt)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

kjøpte meg en nesten hel GT i delr:P mangler bare karoseriet, men det gjor jo kje noko da corolla med avsagd ræv er grisestygt. planen var jg sko bygge om, da jeg hadde GT motor-bremser-ledningsnett-osv..... endte med at jeg monterte gt-stolene i min bil og solgte resten:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår