Gå til innhold

Rockford eller Alpine sub?

Ranger emnet

_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg bør satse på av 12" rockford punch p3 eller Alpine Type-R? Jeg hadde tenkt å kjøpe 2 element. Har 2 stk. dynabel 4501 forsterkere til å drive elementene. Men hva er lurest å ha vist monoblokkene klarer 2ohm? At subbene er 2ohm+2ohm eller 4ohm+4ohm? Har ikke helt forstått det enda:(

Har sett litt på en stroker 12" også men den var mye dyrere....hadde tenkt å bestille elementene fra www.megabillig.com

Noen som har bestilt fra den butikken før? Erfaringer?

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hva du ønsker selv...

Hvilken lyd du er ute etter, hvilken type musik du hører på, hvilken type kasse du har tenkt å bygge og evt. hvor mye plass du har.

Dersom forsterkeren er stabil i 2 ohm, og gir mest effekt da, vil en sub med to spoler på 4 ohm være det du vil ha for å få mest mulig ut av forsterkeren. Parallellkobler du spolene får du en last på 2 ohm (eller du KAN seriekoble og få 8 ohm).

Jeg tror at jeg pga forsterkerne ville ha valgt Type-R subbene, fordi disse mest sannsynlig krever mindre effekt enn P3'ene.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by _MazdaPowah_

Noen som vet hva jeg bør satse på av 12" rockford punch p3 eller Alpine Type-R? Jeg hadde tenkt å kjøpe 2 element. Har 2 stk. dynabel 4501 forsterkere til å drive elementene. Men hva er lurest å ha vist monoblokkene klarer 2ohm? At subbene er 2ohm+2ohm eller 4ohm+4ohm? Har ikke helt forstått det enda:(

Har sett litt på en stroker 12" også men den var mye dyrere....hadde tenkt å bestille elementene fra www.megabillig.com

Noen som har bestilt fra den butikken før? Erfaringer?

Takk på forhånd:)

Årets multimedia vinner i EMMA Brukte vell 2stk Alpine Type-R.. Så tror ikke det er no dårlig element siden han har valgt det, men denne er vell best egnet i porta kasse?(usikker)

Jeg har testet forrgjengeren (Alpine ZR), disse var utrolig lett-drevene.

Hvis du har en monoblokk til hvert element, som klarer belastning ned i 2 ohm så kjøper du elementer med 4+4 ohm. Da har du 4 "tilkoblinger" på elementet istedet for 2.. Så kobler du 2 og 2 av de sammen plus med plus og minus med minus, da har du 2 ohm over elementet, så kobler du disse inn på forsterkeren :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Det kommer veldig an på hva du ønsker selv...

Hvilken lyd du er ute etter, hvilken type musik du hører på, hvilken type kasse du har tenkt å bygge og evt. hvor mye plass du har.

Dersom forsterkeren er stabil i 2 ohm, og gir mest effekt da, vil en sub med to spoler på 4 ohm være det du vil ha for å få mest mulig ut av forsterkeren. Parallellkobler du spolene får du en last på 2 ohm (eller du KAN seriekoble og få 8 ohm).

Jeg tror at jeg pga forsterkerne ville ha valgt Type-R subbene, fordi disse mest sannsynlig krever mindre effekt enn P3'ene.

Så du tror ikke forsterkerene vil klare å drive to p3 subber? hadde to dynabel 9412 subber før som jeg klarte å drive med 1 sånn forsterker....men de er dessverre knust nå...

Er de rockford subbene bedre enn alpine type-r eller funker de like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mest tenkt å spille tekno og rock...rammstein osv:)

Skal ha bassrefleks kasser...hadde tette kasser på de elementene jeg hadde før men synst ikke jeg fikk like bra bass da.

Vist jeg får monoblokkene til å spille i 2 ohm så skal de være på 750w RMS hver...p3 subbene er på 500RMS så det burde vel holde eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider