john magne Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 men det er jo ikkje SÅ nødvendig å fjerne det heller.. det er jo innvendig så ingen ser det.. ang. slangen din fra toppdekselet så kan du jo legge den oppi ei brusflaske.. ikkje spesiellt rått,men det funker fint.. bare husk å lag eit hull i flaska. altså du legger slangen inn åpningen,og lager eit nytt lite hull i flaska så den får utlufting. da vil olja samle seg i flaska istedenfor i slangene og innsuget ditt.. så kan du tømme olja tilbake i motoren av og til. eller du kan kjøpe catch tank.. :-) men uansett er det lurt å teste dette med flaska først. for da får du se hvor mye som kommer ut av motoren. har du catch tank vil det jo bare renne tilbake i motoren uten att du ser hvor mye motoren kaster ut.. kaster den ut mye kan det tyde på slitte stempelringer. er jo heller ikkje sikkert att all olja kommer fra slangen. kan jo vere olja kommer fra ein slitt turbo.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Desember 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by john magne men det er jo ikkje SÅ nødvendig å fjerne det heller.. det er jo innvendig så ingen ser det.. ang. slangen din fra toppdekselet så kan du jo legge den oppi ei brusflaske.. ikkje spesiellt rått,men det funker fint.. bare husk å lag eit hull i flaska. altså du legger slangen inn åpningen,og lager eit nytt lite hull i flaska så den får utlufting. da vil olja samle seg i flaska istedenfor i slangene og innsuget ditt.. så kan du tømme olja tilbake i motoren av og til. eller du kan kjøpe catch tank.. :-) men uansett er det lurt å teste dette med flaska først. for da får du se hvor mye som kommer ut av motoren. har du catch tank vil det jo bare renne tilbake i motoren uten att du ser hvor mye motoren kaster ut.. kaster den ut mye kan det tyde på slitte stempelringer. er jo heller ikkje sikkert att all olja kommer fra slangen. kan jo vere olja kommer fra ein slitt turbo.... Ang. oljen i rørene så begynner det og renne fra der slangen fra netildekselet er montert, men snurra inni turboen var litt slark, Stemmer det att det finnes noe fiks det selv kit for turboer? eller hva? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 det skal vere litt slakk i turboen. den slakken forsvinner når motoren får oljetrykk.. det skal vere litt oppp og ned,men ingenting inn-ut... trur ikkje rep sjøl sett er noen lur ide da turboen må avbalanseres etterpå.. men prøv brusflaske trikset først ivertfall. og så tømmer du flaska litt ofte. bare tøm det tilbake i motoren om ikkje olja ser forjævli ut.(kan se jævli ut pga. olja blander seg med kondensering i flaska,men det ser du jo.) så slipper du ivertfall å forbrenne all olja i motoren.. den flaska er sikkert dei billigeste hk du får.. ellers har eg noen fine catch tanker liggende,så om du mailer meg på jm@jma.no kan eg sende deg eit bilde av ein.. men du klarer deg lenge med ei flaske.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Originally posted by Robert No må du ikke la rally lyder (knis) og slikt lure deg.. Skal du ha større turbo, 200-250 hk osv som det virker som du sikter på, så bør du minimum ha 2.5" for å unngå å få problemer med at turboen ikke får fart før du er langt oppe på registeret, og ikke minst for at turboen får "pustet" helt ut. At AST kan si 2" er best burde være nok til å forstå at man bør styre unna. Såkalte rallylyder, regner med vi snakker om stikkflammer og generell smelling, dette har ikke noe med stålkvalitet, godt arbeid og blabla tullpreik, men med masse bensin, varm turbo, detonasjon i eksos, pang der kom det tøffe lyder. forøvrig tøffere desto større eksosen er;) Rustfri eksos har en tendens til å sprekke. Svendsen bruker veldig bra stål, såkalt aluminiumisert stål. hvis de ahr det enda da.. mitt ble laget der,er vel et par år gammelt, ingen rust på det, untatt et punkt der det har slått nedi en gang eller 10 for mye, men det er bare uten pårust.. Og lyden.. den er pervers ;) Husk å be om en potte med fri gjennomstrømning. ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;) Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Desember 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Originally posted by steffen karlstad ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;) Hehe, men denne god! da vet jeg det. :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Originally posted by steffen karlstad ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;) d kan vel lages enkelt ved å ha tilleggssprut som styres av enten TDC giveren eller Hall giveren.. eller e jo TDC givere begge to.. mente induktiv eller Hall giveren då :p Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Tøff bil! Jeg har aldri hørt om Colt med Turbo jeg.. Men har absolut sansen for slike sjeldne utgaver! Leit det som skjedde. Men lykke til :) Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by avz Tøff bil! Jeg har aldri hørt om Colt med Turbo jeg.. Men har absolut sansen for slike sjeldne utgaver! Leit det som skjedde. Men lykke til :) Takker :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Prøvde og poste en post på teknikk men fikk ikke så mye svar så prøver like godt her da: Klarte jo og ødelegge bære armen som dere sikkert har lest tidligere i posten, og trenger ny/brukt bære arm(Colt T 88mod). Noen som ha noe liggende eller vet om en høgger som har en colt 88mod innne i bergen? Og er det noen som vet om jeg kan bruke bære armene fra 1.3L'erene på min 1.6T ? er de lik? og nå som jeg må bytte ut foringene, er det vell best og bytte foringene på begge bære armene? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Har aldri sett på en Colt på huggern, men jeg ville tru det er forskjell på en 1.3 suger og 1.6 turbo.. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by avz Har aldri sett på en Colt på huggern, men jeg ville tru det er forskjell på en 1.3 suger og 1.6 turbo.. Hørte med forige eier, var vist ikke noe forskjeld på det med bære armer fra 1.3L->1.6L men er det noen som har colt liggenes i garasjen? trenger en bære arm nå! :P Men en liten ting som er litt irreterende er att bilen pleier og være litt vanskelig og starte på kalle dager, og når jeg har kjørt den 5min etter bilen er startet så er det som jeg drukner den når jeg gir flat pedal, og så om jeg har vært "taxi" en lørdags kveld etter og ha kjørt den 3-4 timer så virker det som den blir helt druknet av noe, bilen bare ebber ut og poppler u-taktlig og så dauer den. Da må jeg dytte den og når jeg får start på den så flommer det masse sort røyk ut. WHY??:( Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Fin liten bil, men hvordan er det med bremser.Du bør vel kanskje oppgradere disse? Ta understellet i samme slengen og gå for veigrep også, da kjører du nok fletta av det meste på de gode veiene vi har i Norge :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Viking067 Fin liten bil, men hvordan er det med bremser.Du bør vel kanskje oppgradere disse? Ta understellet i samme slengen og gå for veigrep også, da kjører du nok fletta av det meste på de gode veiene vi har i Norge :D Bremsene må skiftes, er god slitt :( Vet ikke hvilken bil jeg kan hente større bremser fra. Samme med understell, hvor får jeg tak i slike oppgraderinger? ps. ingen som vet hva problemet kan være? (2 poster opp) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by clone baby Bremsene må skiftes, er god slitt :( Vet ikke hvilken bil jeg kan hente større bremser fra. Samme med understell, hvor får jeg tak i slike oppgraderinger? ps. ingen som vet hva problemet kan være? (2 poster opp) hent fullt understell fra en lancer evo.. kapp litt her og litt der også e d bånn jonni :D Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Originally posted by Peet hent fullt understell fra en lancer evo.. kapp litt her og litt der også e d bånn jonni :D joa, seff, why not! :D Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.