Canepa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Hei har et spørsmål angående headuniten.. Lurer på hvordan du kan sjekke om jordingsbanene på Headuniten er brent ?? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Ta en prøve lampe og sjekk om det er kontakt mellom chassiet på spilleren og skjermingen/jakken på signalutgangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Men andre ord Lys er bad og ikke lys er bra ? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 prøve lampe er ikke å anbefalle, fordi den kan "belaste" print bannen mer enn den er beregnet for, altså: som regel er de fleste HU med "flyttende jord" for unngå støy. og gjerne med en utgangs impedans høyere en 100ohms, bruk en multimeter hvis du har en slik... På de fleste biler av nyere dato anbefales IKKE å bruke vanlig prøbe lamper pga all elektronikk de er utstyrt med. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 multimeter koster 70 spenn på biltema Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Multimeter har jeg i kassa så vidt jeg vet :) Men det skal allså ikke være noen form for spenning mellom chassiet og disse skjerme sakene på RCA utgangene.. Det er casen ?? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by Canepa Multimeter har jeg i kassa så vidt jeg vet :) Men det skal allså ikke være noen form for spenning mellom chassiet og disse skjerme sakene på RCA utgangene.. Det er casen ?? Det skal være kontakt mellom ytterjakka på signalkabel/utgang og chassiet på spillern.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 ok sjekket dette idag.. og det har jeg..! Var spennig mellom disse..! Men når jeg sitter å kikker inn i RCA pluggen allså hun pluggen.. Så er den bygd opp med et hull iks også kommer det et brunt felt før ytre del av pluggen. Dette brune feltet hva er det ?? Er det noe form for jording.. Inne på dette feltet har jeg ikke noen form for spenning men inne selve hun pluggen og på ytersiden har jeg spenning..! Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 tror nok det er isolasjonen på RCA pluggen. Hvis der er det ikke noe "spenning" så er det riktig.... hvilken merke er den HU? hvordan arter seg støyen forresten? går ut ifra at du "ohmet" mellom "ytre kappa" til RCA og chassiset på spilleren, mange ohm fikk du da?? ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by Canepa ok sjekket dette idag.. og det har jeg..! Var spennig mellom disse..! Men når jeg sitter å kikker inn i RCA pluggen allså hun pluggen.. Så er den bygd opp med et hull iks også kommer det et brunt felt før ytre del av pluggen. Dette brune feltet hva er det ?? Er det noe form for jording.. Inne på dette feltet har jeg ikke noen form for spenning men inne selve hun pluggen og på ytersiden har jeg spenning..! Hvis du har spenning mellom chassie og ytterkappen på rca kabelen så er det noe gæli, at du måler spenning der tyder på potensialforskjell, noe det ikke skal være.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 OK .. nå skal jeg ærlig inrømme at jeg blir usikker på om jeg måler ifra riktig sted på RCA kabelen..! Nå målte jeg i spennig det skal sies.. Allså Volt..! Er en Boss spiller.. Når jeg ser Pluggen foran meg har den en Hardplast hette iks (Signal utgangene er løse og ikke i direkte kontakt med spilleren allså de er i kontakt i form av ledning) Inne i denne finnes Selve "kontakt" elementet..Hun kontakten.. Denne er bygd opp som beskrevet i øvrige posts.. Sry for veldig vanskelig barne forklaring.. men vrir hodet mitt :) Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 å casen er jo den at jeg aldri har hatt noen form for støy i cd spilleren annet en "Hørte at cdspilleren ga litt lyd fra seg i høyttalerene når jeg loadet cd o.l.) Men dette har vel mye å gjøre med at cd spileren ikke var jordet på det Stadiet. Denne høye pipe lyden jeg snakker om kom som kjerringa med kosten.. Så noe sier meg at det er noe annet...! Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 hvis den kom plutselig så ville jeg gått over signal kabler og sett at de ikke ligger i klem mot jord, som under setter/skarpe kanter og om noen av høytalern ledninger ikke ligger til chassiset og. er støyen der selv om du kobler av signal kabelen ved forsterkeren? slå av spilleren og bruk en ledning mellom + på forsterkeren og inn i remote på nevte, fremdles støy? (husk å ikke ha signal kabelen inn på forsterkeren) hvis fremdeles støy så må du koble bort en høytaler av gangen og lytt... alltid moro med feilsøkning på støy... er forsterkeren "skrudd" rett på chassisen? osv, osv... ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Takk skal du ha Matador.. det var et fyldig svar.. Nå får jeg bruke litt tid å gjøre nevnte ting.. Kommer med Feedback..! Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by Canepa å casen er jo den at jeg aldri har hatt noen form for støy i cd spilleren annet en "Hørte at cdspilleren ga litt lyd fra seg i høyttalerene når jeg loadet cd o.l.) Men dette har vel mye å gjøre med at cd spileren ikke var jordet på det Stadiet. Denne høye pipe lyden jeg snakker om kom som kjerringa med kosten.. Så noe sier meg at det er noe annet...! Når man hører cd-maknikken ol. i høytalerne så er det som oftest linjeutgangen(e) som har fått det ja ...dessverre...og dette skyldes i de fleste tilfeller...alt for dårlig jording på forsterker... @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg