Canepa Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Noen som har noen hotte tips på linker eller lignende til sider som tar opp problemene rundt støy ? Kjente feil osv.. Fikk ikke veldig mye respons på en tråd jeg postet for litt siden så kanskje noen vet om noen steder jeg kan lese meg til det ? tjallabais.. Living with a conscience is like driving a car with the brakes on. --Budd Schulberg -- Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Er du ikke på ett sannet sted nå da? Er vel bare å søke på forumet det. Er som du sier selv ett evig spørsmål. Siden støyen plutselig startet kan det jo være noe galt med forsterker/spiller kanskje? Merke er det du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Rockford Fosgate er det merket jeg har... (Forsterkere) Vet det har vært litt støy i spilleren men det kommer av dårlig jording på selve spilleren..! Det er det skrue hullet bak på spilleren som er beregnet på jord, sant ? ser ut som om det er til en 4mm skrue eller noe der..! Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Jepp. den til jord ja. Jeg har hatt noen Cadence forsterkere som er ganske svake for støy nemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Canepa Rockford Fosgate er det merket jeg har... (Forsterkere) Vet det har vært litt støy i spilleren men det kommer av dårlig jording på selve spilleren..! Det er det skrue hullet bak på spilleren som er beregnet på jord, sant ? ser ut som om det er til en 4mm skrue eller noe der..! Stemmer det, der skrur du til en skikkelig kabel som du skrur fast i karosseriet en plass hvor det egner seg. Hvis man ikke jorder skikkelig kan man ende opp med støy, og venter man til spilleren brenner av jordingsbanene så hjelper det ikke å jorde spilleren heller, støyen vil vedvare.. SÅ god jording fra første stund er gull verdt Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Ok men jeg kan kanskje prøve å forme problemet mitt på nytt da.. Plutselg fikk jeg en veldig HØY pipelyd i anlegget.. Vetta faen hvor den kom fra..Dreper diskanten hehe.. Også har jeg i tillegge når motoren går støy fra dynamoen i form av turtall musikk som jeg kaller det..! Noen forslag ?? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Og forrsten HVA er det best egnet jordingspunkt ??? Noe sier meg kanskje at det er best å jorde helt tilbake til batteriet igjen ( - allså? ) Med tanke på forsterkerne ? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by Canepa Og forrsten HVA er det best egnet jordingspunkt ??? Noe sier meg kanskje at det er best å jorde helt tilbake til batteriet igjen ( - allså? ) Med tanke på forsterkerne ? FEIL Forsterkerene skal jordes til karosseri, den letteste måten er bolten til sikkerhetsbeltet, og ikke bruk bolten til baklukelåsen (Pga denne kan riste løs uten at du vet om det) Spilleren skal også jordes til karosseri, og hvis du mener den lyden følger turtallet på bilen så er det i 99% av tilfellene pga dårlig jording eller brente jordingsbaner på headuniten din.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Hvordan sjekker jeg om de er brente a ? allså på headuniten ?? Takk for gode jordingstips :=) Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Hva tror du Zetec ?? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Ingen forslag til hva jeg kan gjør for å finne ut om jordingsbanene på spilleren har gått adundass ? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 send den inn Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Det svaret der hjelper MEG ingen ting :) hehe.. Hvordan kan JEG :) Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Originally posted by Canepa Det svaret der hjelper MEG ingen ting :) hehe.. Hvordan kan JEG :) Skru opp spilleren og se, har du lite teknisk peil/innsikt så er det nok smartest og sende den inn til rep. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 di gangen jeg har fått støy så er det pga signalkabel og strøm-kabel ligger for nerme hverandre.... viktigt og strekke strøm kabler og signal/høgtaler kabler hver si side på bilen. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg