Gå til innhold

knepping i forhjulene/driverk ved svinging

max-muscle

Anbefalte innlegg

blir mest lyd når jeg svinger til høyre. gjelder kun svinger i liten fart.. mest når bilen er kald.. jo krappere sving jo mer lyd..

han jeg kjøpte bilen av mente den bare trengte smørning.

Noen som har vært borti noe lignende ?

dyrt å fikse ?

farlig å bare drite i det ? (som jeg har gjort til nå) (3uker)

blitt noe værre siden jeg kjøpte den

Bilen er veldig strøken ellers, sjekka under. ikke rust. gått 170 000 å stått i garasje en del år.

en ting til, er det vanlig at tempraturen på motoren skal være så lav ? visern står jo helt nederst hele tiden... går opp når bilen står på tomgang da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme type støtdempersystem på festet som på Laurel må du skifte noen runde plater på toppen av støtdemperne.

Kan bli dyrt hvis du kjører og disse får sammenbrudd,må skiftes snarest.

Hadde slik lyd i min Laurel og eg hadde flaks,hadde ikke greidd mang metrene med dem slik de var før eg skiftet disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svallen

Er det samme type støtdempersystem på festet som på Laurel må du skifte noen runde plater på toppen av støtdemperne.

Kan bli dyrt hvis du kjører og disse får sammenbrudd,må skiftes snarest.

Hadde slik lyd i min Laurel og eg hadde flaks,hadde ikke greidd mang metrene med dem slik de var før eg skiftet disse.

Er du sikker på det her ?

de gangene jeg hører lyd i forhjulene, kjenner jeg også det på gasspedalen.. den beveger seg i takt med lyden..

hadde du det også eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivknutene klarer du selv... bare vær obs på de j**la kvasse kantene der :mad:

plukk av hjulet, skru av hjulopphenget elns (3 bolter UNDER/BAK hjulnavet), løsne mansjetten mellom akselen og navet, vri samtidig som du prøver å dra navet mot deg slik at den løsner i det riktige leddet (ikke dra hele greia, da vil du mest sannsynlig løsne akselen inn mot diffen).

tror jeg da.. var iallefall slik jeg gjorde det :)

kan være litt kinkig å få den på igjen, men bare ta deg en pris snus, vri litt, sleng noen stygger ord ut i luften og voilà. så må du skaffe skikkelig gelè, eller greace (elns), for å putte i mansjetten og stripse skikkelig igjen for at problemet ikke skal komme tilbake.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

drivknutene klarer du selv... bare vær obs på de j**la kvasse kantene der :mad:

plukk av hjulet, skru av hjulopphenget elns (3 bolter UNDER/BAK hjulnavet), løsne mansjetten mellom akselen og navet, vri samtidig som du prøver å dra navet mot deg slik at den løsner i det riktige leddet (ikke dra hele greia, da vil du mest sannsynlig løsne akselen inn mot diffen).

tror jeg da.. var iallefall slik jeg gjorde det :)

kan være litt kinkig å få den på igjen, men bare ta deg en pris snus, vri litt, sleng noen stygger ord ut i luften og voilà. så må du skaffe skikkelig gelè, eller greace (elns), for å putte i mansjetten og stripse skikkelig igjen for at problemet ikke skal komme tilbake.

Fant ut at når jeg slipper gassen når det kommer lyd.. blir lydene helt borte.. selv om svingen er lik...

Tror jeg må levere bilen til mekaniker jeg.. det der hørtes ikke lett ut.. hva kan jeg gjøre som midlertidig løsning ?

har tenkt å bare spraye masse smøremiddel på alle deler jeg ser inni der hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by maxmuscle333

kanskje det ja...

hvor mye koster det ? (nytt)

Jeg hadde akkurat samme problemet med min Nissan Bluebird....

Men jeg hadde den inne på et versted til noen jeg kjenner det tar cirka kanskje 5timer for et verksted å gjøre det der da, siden at det er en del skruing......

Jeg betalte kun 120kr per time hos dem men, et vanlig verksted ville vel ta fra 699kr per time til opp mot 1200kr per time.......

Jeg betalte 3980kr for det : Arbeid 5timer

Rensing av forgasser

Skiffting av mansjetter (venstre å høyre side)

Skifting drivknutter (venste/høyre side)

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider